Re: [Wikipl-l] prawado zdjęć sprzed 1939 roku

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Wto, 17 Maj 2005, 22:20:39 UTC

"Leszek Zur"  napisał:
> A mi się wydaje, że nie jest ważna data zrobienia fotografii tych obrazów
> ale data namalowania tych obrazów. Fotografia obrazu nie nosi znamion
> twórczości. Co innego w przypadku fotografii rzeźby. Jeśli ta Joanna
> Grudzińska została namalowana za życia i sądząc po stroju było to znacznie
> przed 1939 to minęło juz ponad 70 lat.

Nie data wykonania dzieła jest ważna a data śmierci autora. To  od niej musi
upłynac 70 lat a nie od daty wykonania dzieła. Czyli licząc w przybliżeniu
jeśli znana jest data dzieła a nie jest znana data śmierci autora to możemy
przyjąć, że autor miał 20 lat tworząc dzieło, żył lat 90 i do tego 70 lat
karencji czyli wychodzi, że do daty dzieła należy dodawać jakieś 140-150
lat.

DanielM