[Wikipl-l] moja mała, prywatna krucjata...

Leszek Zur lzur w teczowe.eu.org
Pon, 16 Maj 2005, 16:56:47 UTC

Użytkownik Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz napisał:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Blueshade/Kampania_na_rzecz_polskich_opisów_zasobów_z_commons

Idea bardzo dobra. Mam uwagi co do wykonania.

Po pierwsze połączyłbym to z kampanią na rzecz umieszczania obrazków na
commons a nie na pl.wikipedia.org

Po drugie "prywatna krucjata" niezbyt dobrze się kojarzy.

A po trzecie dorób artykuł opisujący:
- co to jest commons
- dlaczego należy umieszczać obrazki na commons
- czego nie umieszczać na commons
- jak je należy umieszczać
- jak je należy prawidłowo opisywać po polsku
- gdzie umieszczać polskie opisy
- jak nazywać obrazki
- jak umieszczać opis w innych językach (angielski, niemiecki ...)
- jak je prawidłowo kategoryzować
- jakie licencje można stosować
- jak nie dublować materiałów wewnątrz commons
- jak nie dublować materiałów na commons i ??.wikipedia.org
- jak przenosić obrazki z ??.wikipedia.org na commons
- podać przykłady wzorowo wykonanych opisów
- jak na pl.wikipedia.org używać obrazków z commons

Po prostu nie wszyscy to wiedzą. Sam parę razy zwracałem na to uwagę
różnym wikipedystom i wiem z doświadczenia, że temat jest mało znany a
wart rozpropagowania.

Pozdrawiam i popieram - Lzur