[Wikipl-l] Filmy w Wikipedii

Piotr Kuczyński pkuczynski w hypode.net
Nie, 15 Maj 2005, 20:52:23 UTC

> BTW: mam jeszcze jedno pytanie - czy przestępstwem będzie
> podanie linku do strony dotyczącej filmu np. na Filmwebie?

Myślę, że link do strony poświęconej tylko i wyłącznie temu filmowi,np.:
www.nazwafilmu.com, będzie ok.

> BTW2: niech ktoś wreszcie wyjaśni kwestię screenshotów z filmów

Jako, że w filmie obraz (obok dźwięku) jest podstawowym narzędziem wyrazu i
to właśnie o oglądanie ruchomych obrazków widzowi chodzi, to MSZ screenshoty
mogą być traktowane jedynie na licencji FairUse. A jak wiemy ta nie jest u
nas dozwolona. Nic nie stoi natomiast na przeszkodzie, aby zapytać o
pozwolenie (lub screeny) dystrybutora filmu w Polsce!

Piotr Kuczyński