[Wikipl-l] Revert nowego regulaminu

Silthor silthor w wp.pl
Sob, 7 Maj 2005, 12:23:55 UTC

S> 2. Głosowanie wikipedystów oceniające wagę argumentów - tego chcesz??

R>Tak, bo jest bardziej OBIEKTYWNE niż decyzja jednoosobowa, kim kolwiek
by ta osoba nie była. Jeśli oceny dokonywałaby jedna/dwie osoba(y) to gdzie
miejsce na konsensus, o który jak rozumiem walczysz? To przecież leży
blizej monarchii absolutnej/dyktatury.

Acha, czyli ktoś zgłasza spzeciw wobec kandydatury, a następnie odbywa się głosowanie nad zasadnością jego zarzutów - ciekawe.

S> Nie mój drogi, regulamin to dura lex, sed lex, a zwyczajwowe
S> zasady można bez krzyku dostosować do potrzeby chwili (np. uznać,
S> że kandydat, co prawda nie dokonywał wandalizmów itp, itd i
S> wszytsko jest OK, ale ma np. 12 lat i czasami po prostu robi
S> nienajmądrzejsze rzeczy).

R> I znów pole do popisu dla subiektywizmu - kto i na jakiej podstawie decyduje kiedy nagiąć niepisane zasady?

Wikipedyści!

Ty naprawdę musisz mieć wszystko w formułkach i przepisach, przewidzieć każdą teoretyczna możliwość. Załamujące. Gdyby takie coś przynosiło dobre efekty, to Polska z naszą ilością ustaw i rozporządzeń byłaby rajem. Żyjesz w jakiejś ułudzie, że regulaminy rozwiązują problemy. Jest problem - zróbmy regulamin.

S> Po pierwsze "poznał mechanizm", a nie "zasady". Po drugie, to
S> czy poznał mechanizm po prostu widać, tak jak widać, czy ktoś umie
S> jeźdźić na rowerze.

Jest różnica między Szurkowskim w szczycie formy, mną, a 3 letnim
Jasiem na trójkołowcu. Który z nas dostatecznie dobrze jeździ na
rowerze? Mimo wszystko ktoś zadecydować musi o DOSTATECZNYM poznaniu
mechanizmu. Wolałbym aby to był ogół. Głosowanie przez ogół jest bliżej
konsensusu niż decyzja jedno(dwu, czy trój)osobowa

Jak ktoś uzna, że kandydat się za często wywraca, to zgłosi sprzeciw i wtedy będziemy się martwić. Dotychczas raczej my przekonywaliśmy kandydata, że wystarczajaco dobrze zna mechanizm, niż na odwrót. Poza tym mechanizm wiki nie jest niczym skomplikowanym i osoba o przeciętnej inteligencji nauczy się go na zadowalajacym poziomie w jeden-dwa dni.

Jako, że zamiast szukać rozwiązań i wspólnej platformy, Ty ciągle szukasz dziury w całym, kończę tę rozmowę. EOT

PS. Choć zadam Ci jeszcze jedno pytanie i odpowiem tylko na odpowiedź na nie. Jesteś za szerokim, czy za wąskim dostępem do uprawnień admina?

Silthor

Gustav Mahler III Symfonia - wydarzenie muzyczne, ponad 200 artystów
pod dyr. J. Kaspszyka, Teatr Wielki - Opera Narodowa, 8 maja 2005.
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fgm.html&sid=370