[Wikipl-l] Revert nowego regulaminu

Radomił Binek radomil w icpnet.pl
Pią, 6 Maj 2005, 22:11:54 UTC

DS> Do biurokraty należy mieć zaufanie - a czy ktoś nie ma zaufania do
DS> tawa, czy Silthora lub TORa? TOR nie wypowiadał się, ale Silthor i taw
DS> ciągle chcą zażegnać zainstniały konflikt, jeżeli ktoś tego nie
DS> zauważył.
Dlaczego rozwiązaniem konfliktu ma być wola mniejszości (tak wynikło z
głosowania)?

DS>  Możecie mówić, że przez to wprowadzają więcej zamieszania,
DS> ale jak już wspomniałem na IRCu - porównajcie sobie dwie sytuacje:
DS> 1) Gdy wybierano adminów bez regulaminu
DS> 2) Gdy wybierano adminów z regulaminem
Błędna logika - porównajmy sytuację z okresy gdy wiki miała 16 tys.
haseł z obecną (66 tys.) Ergo - usunąć 50 tys. haseł? Problemem nie
jest regualmin a wzrost liczby użytkowników. Stary był już niewydolny
(nie bez powodu zrdoziła się myśl jego zmiany).

DS> Chyba nie można się spierać który z tych sposobów był mniej kłopotliwy
DS> i wniósł mniej dyskuji.

DS> Co do decyzji podejmowanych przez biurokratę - to jest rozumiane tak,
DS> że biurokrata podejmuje decyzję na podstawie wypowiedzi użytkowników.
DS> Tak jest uznawane także na innych Wikipediach i z tego co wiem, w
DS> Fundacji. Biurokrata ma tę władzę, że może mianować użytkowników
DS> sysopami - nawet bez skonsultowania tego z innymi użytkownikami.
DS> Dopóki nie zostanie mu zarzucone, że podjął złą decyzję, wszystko jest
DS> w porządku.
Próba narzucenia swojej woli ogółowi może być  tą "złą" decyzją.

--
Pozdrowienia,
 Radomił Binek