[Wikipl-l] mnożenie Wikipedii

panterka w fnet.pl panterka w fnet.pl
Śro, 16 Lut 2005, 06:37:49 UTC

On Tue, 15 Feb 2005, Gemma wrote:

> Są wikicytay, wikiźródła, etc. trzeba będzie przenieść wszystko z Wikipedii
> do Wikispecies, co dalej?
>
> Wywalić wszystkie opisy miejscowości, powiatów, gmin, gór, rzek itp. do
> wikilandów, wszystkie opisy pierwiastków i związków chemicznych do
> wikichemii, wszystkie opisy marek samochodów i ich modeli do wikicars,
> wszystkie postaci do wikipeoples, ew. aktorów do wikiaktorów. Opisy dzieł
> muzycznych do oddzielnej encyklopedii, opisy filmów też, opisy firm tez,
> polityków też, partie świata itd.
>
> To wcale nie jest żart. Kiedys do tego dojdzie albo będą takie propozycje.
Mam podobne odczucia. Jeśli chodzi i Wikiźródła, to jestem za, bo trochę
źle wygląda np. pełen tekst Słowackiego "Testament mój" w zestawieniu z
opisami innych poezji/powieści/dramatów etc.
Poza tym żal, że Te projekty siostrzane nie są ze soba powiązane.
Opierając się na tym, co robię w Wikibooks:
a) mogę dać odnośnik w odpowiednim hasle w wikipedii do wikibooks jako
link zewnetrzny lub (jak się naucze) znak graficzny jak to jest w
przypadku Wikicytatów.
b) wpisując przepis w Wikibooks, nie mogę stosować linków wewnetrznych do
konkrtenych produktów. Gdyz brakuje powiazania z Wikipedia. A szkoda.
Panther