[Wikipl-l] ¬ródła zewnętrzne

Gabriel Tendera gabrys w nic-nac-project.de
Wto, 15 Lut 2005, 00:21:10 UTC

Gemma wrote:

>(...)
>
>NIE MOŻEMY NAZYWAĆ LINKÓW ZEWNĘTRZNYCH ¬RÓDŁAMI. TYLKO NIEKTRÓRE Z NICH W
>NASZEJ MOWIE OJCZYSTEJ, JAK RÓWNIEŻ I SŁOWNIKOWEJ Sˇ TAKOWYMI.
>
>Uważam, że złożenie propozycji w brzmieniu "Żródło" jest brakiem
>odpowiedzialno¶ci. Ja zawsze w życiu zastanawiam się nad tym co mówię, i
>robię to celowo. Bardzo chciałbym poznać argumenty pomysłodawcy owych
>¬ródeł. Chciałbym wiedzieć, czy pomy¶lał nad merytoryczno¶ci± propozycji,
>czy tylko "ładnie mu zadĽwięczało w uszach".
>
>(...)
>Beno/GEMMA

Zgadzam się. Nie powinni¶my pisać "Ľrodła". Komu¶ minimalnie obeznanemu
z działaniem wiki (w sumie innym chyba też) sugeruje to, że wypisujemy
Ľródła z których czerpali¶my pisz±c o artykule. Ja jestem za
bezpo¶rednim "Poza Wikipedi±", gdyż moim zdaniem sam malutki znaczek
linku (linka?) zewnętrznego i nieco inny kolor mog± nie uchronić
czytelnika przed zaskoczeniem spowodowanym opuszczeniem wikipedii.

pozdrawiam
Catz (Gabriel Tendera)