[Wikipl-l] kategorie

zergu zergu w poczta.onet.pl
Czw, 10 Lut 2005, 23:01:03 UTC

> 2) Największe różnice pomiędzy metalem a tradycyjnym rockiem rysowały
> się we wczesnych latach 70., a później w 80., w początkach działania
> Metallici. Obecnie raczej obserwuję ponowny powrót metalu do korzeni
> (jak to było na przełomie 70./80.).

A ja widzę rozjazd we wszystkie strony (np łączenie rocka progresywnego z
brutal death metalem i operowymi wokalami :) ).

> 3) Wyjątkiem są tu przede wszystkim zespoły black/death metalowe, które
> (w większości) próbują się jak najbardziej odseparować do głównego
> nurtu. Jednak nawet one pozostają w kręgu rocka, który jest pojęciem
> baaardzo ogólnym.

Ok, tylko nam chyba nie zależy na uogólnianiu? Po co wrzucać wszystko do
jednego worka?

> 5) Wydaje mi się że mylisz rock tradycyjny z rockiem "w pełnym tego
> słowa znaczeniu". Jak już wspomniałem jest to nurt bardzo ogólny, a
> metal i wszystkie jego odmiany do niego się włączają. Możesz podać
> podgatunek metalu, który by się nie włączał?

Nie mnie osądzać czy się włącza czy nie, ale podczepianie zespołów brutal
death czy gore pod rock wydaje mi się dziwne. No chyba, że wychodzimy z
założenia: gitary elektryczne + perkusja = rock, to wtedy masz racje.
Jeszcze wracając do spraw podgatunków metalu - skoro takie istnieją, a
metal jest podgatunkiem rocka to czemu się nie określa zespołów np: rock
thrash metal itp? Wydaje mi się, że metal usamodzielnił się wystarczająco
by zasłużyć na osobną kategorię :).

> O tym właśnie pisałem w poprzednim mailu i przekonywałem (mam nadzieję,
> że przekonałem) dlaczego jednak powinna znajdować się w metalu.

Ja nie jestem przekonany. Encyklopedia ma to do siebie, że powinna
operować na faktach. A uznanie Metalliki jednoznacznie za metal jest
obecnie nieco kontrowersyjne.

> Z mojej strony EOT (przepraszam, że tak się rozpisałem). Słusznie
> zauważył Blueshade, że to nie temat na listę. Jeśli ktoś chce
> kontynuować, to może na dyskusji np. Wikiportalu:Muzyka??
> Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za zaśmiecanie listy,

Wydaje mi się, że przy obecnej aktywności grupy to nie jest duży problem,
ale tak czy inaczej starałem się streścić maksymalnie. Chciałoby się
powiedzieć 'z mojej strony EOT', ale nic nie obiecuje :).

--
zergu