[Wikipl-l] kategorie

Rafał Klisowski rafick w gazeta.pl
Czw, 10 Lut 2005, 22:05:38 UTC

czwartek, 10 lutego 2005, 22:36, przeczytałem:

z> Ja bym jednak poprosił o uzasadnienie. Fakt, ze metal wywodzi się z rocka,
z> ale od pewnego czasu zarysowały się bardzo duże różnice pomiędzy tymi
z> gatunkami, przez co wsadzenie metalu do rocka jest, moim zdaniem, pomyłką.
z> Pozatym, metal metalowi nie równy. Są podgatunki podobne do rocka, są i
z> takie, które które nie mają z nim nic wspólnego. Chociażby, ze względu na
z> ilość tych podgatunków, metal powinien stanowić osobną kategorie.

Mam dokładnie takie samo zdanie. Metal powinien być kategorią równoległą
i nie 'wywodzeniem' powinniśmy sie kierować (w ten sposób rock powinien
być podkategorią bluesa).
Z muzyką jest ten problem, że gatunki wymyślają krytycy a nie muzycy.

--
pozdrawiam,                                http://www.klisowski.net/
Rafał