[Wikipl-l] Główna kategoria

A_Bach a_bach w poczta.onet.pl
Wto, 8 Lut 2005, 10:40:59 UTC

Witam

Z tego co się dowiedziałem, to jakiś czas temu odbyła się gorąca dyskusja na
temat Głównej kategorii. Obecnie funkcję takiej kategorii spełnia
[[Kategoria:Strona główna]] co jest wedłóg mnie lekko poronione. Strona to
strona,  a nie kategoria. Na dodatek strona główna to liczba pojedyńcza, a
potrzeba kategorii co będzie zawierać w sobie wszystkie inne (łącznie ze
stroną główną, czy to jako kategorią czy jako artykułem).

Mam dwie propozycje, ale one też nie są dobre. Może ktoś wpadnie na pomysł
lepszej nazwy ?

[[Kategoria:Kategoria główna]] - nazwa może i ładna, ale beznadziejnie to
wygląda.

[[Kategoria:Główna]] - tu zaś odwrotnie. Beznadziejnie brzmi, za to dobrze
wygląda. :)

ps. Spotkałem sie z pytaniem, a po co nam główna kategoria? Więc podaje
kilka powodów. - Aby nie było nieskategoryzowanych kategorii. - Aby może
powstało gdzieś na Wikipedii jakieś wizualne dzrzewo kategorii (wedłóg mnie
bardzo by się przydało). - Aby był porządek i łatwo było dostać się do
dowolnego artykułu, nie tylko poprzez wyszukiwarkę. Jeśli się nie zna
dokładnej nazwy, to czasami ciężko znależć nawet kategorię w której artykół
się znajduje. Próbowaliście kiedyś znaleźć kategorię na stronie wszystkich
kategorii? Ja niestety tak. - Jak na razie nie znalazłem żadnego powodu, dla
którego nie powinno być takiej kategorii, a nazwa obecnej w ogóle mi nie
pasuje.

A_Bach