[Wikipl-l] kategorie

PiotrB. ppqq w op.pl
Wto, 8 Lut 2005, 20:52:35 UTC

Dnia 8 lutego 2005, Przemyslaw w <Pine.LNX.4.58.0502081209160.32483 w crownstar.wave460.net> napisał:

> i ja się z TaWem zgodzę w tej kwestii...
> gdyby to było wszystko sformalizowane, to wydaje mi się, że wikipedia
> cieszyłaby się pewnie zaledwie ułamkiem popularności, którą ma teraz...

Ja też tak uważam. Formularze to chybiony kierunek (chyba, że
pomocnicze 'wizardy' itp. jako ułatwienie, tak jak proponował
Polimerek).

Natomiast nie można zapominać, że celem jest zgromadzenie całej wiedzy
ludzkości. A wiedza to fakty i powiązania między nimi. Jeśli fakty
utoną w morzu słów i formatowań, to tego celu nie osiągniemy, MZ.

Oddzielenie faktów i opisanie ich jest możliwe w ramach wolnego
formatu wikitekstu.

Czy np. uważasz, że taki formalizm jak kategoryzacja jest
niepotrzebny? Pytanie raczej retoryczne, kategoryzacja jest konieczna.
Podobnie jak kategorie, w ramach wikitekstu można by oznaczać inne
fakty. Bez zbędnych formalizmów lecz na zasadzie takiej jaka teraz
funkcjonuje - chcesz - możesz oznaczyć, nie chcesz - nie musisz, zrobi
to ktoś inny.

Czy ja jestem jakimś heretykiem?:)

--
PiotrB.
Nie stój nie zwlekaj Wikipeditor na testy czeka: