[Wikipl-l] artyku³y na medal

Krzysztof P. Jasiutowicz kpj w gower.pl
Pon, 22 Sie 2005, 16:48:54 UTC

4c_wikipedia w op.pl napisa³(a):

>Chryste Panie, dajcie spokój... Po co zaraz tyle szumu: eksperci, rekomendacje... Naszym zdaniem wystarczy zrobiæ tak: aby artyku³ móg³ trafiæ
>na listê zg³oszeniow± do medalu,
>
>   MUSI
>
>przej¶æ przez "peer review". Polegaæ to bêdzie na wy³apywaniu literówek,
>b³êdów, usterek - krótko mówi±c krytycznej ocenie artyku³u. Po le¿akowaniu artyku³ jest zg³aszany na medal albo odrzucany.

No co¶ nie tak. Najpierw z okre¶leniem peer review. Jaki¶ zespó³ pisze
pracê naukow± i nie zwi±zany z nimi ekspert z ich dziedziny na zlecenie
recenzuje t± pracê. Wiêc nie chodzi o wy³apywanie literówek w peer
review. Poza tym art. jest wspólny, a osoba je¶li go napisa³a zwykle siê
nie afiszuje ze swoimi tytu³ami bo nie chce siê zdekonspirowaæ.
No znajd¼cie mi peers dla RManki i Andrzeja Kiliañskiego.

>Wymóg bibliografii jest po to, by ka¿dy, nawet spoza wikipedii móg³
>sprawdziæ zamieszczone w nim informacje. To normalna praktyka.

¦mieciowa bibliografia jest warta to samo co brak bibliografii.

>Napisa³y¶my wyra¼nie, by na razie nie ruszaæ artyku³ów ju¿ uznanych za medalowe, kiedy¶ przyjdzie pora i na nie. Zreszt±, ka¿dy autor mo¿e wycofaæ
>swój artyku³ i zg³osiæ go do "review".
>
>Zacznijmy, a reszta, jak to na wiki, "zrobi siê sama".

Pomys³ jest s³abo realizowalny. Tylko w ten sam sposób jak na WP-En, bez
mieszania w to medalowych.
Polska Wikipedia jeszcze nie doros³a do tego by mieæ ekspertów z tylu
dziedzin ile jest kategorii w Medalowych. Zwykle ci co pisz± medalowe -
po prostu w WP-PL  _nie maj± sobie równych_.

Pozdrowienia,
Kpjas.
--
Wikipedia - knowledge goes to the world

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej WikiPL-l