Re: [Wikipl-l] O Wikipedii, obrazkach i hasłach...

Nuntaro nuntaro w o2.pl
Czw, 29 Lip 2004, 18:46:17 UTC

> tym razem przed lekturą mojego postu polecam uwadze ostatni wpis na
> mojej stronie dyskusji:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_Wikipedysty:Chepry#Dobry_zwyczaj
>

> Poza tym opinia Radomila jest -- moim zdaniem -- niezgodna trochę
> z zasadami i celem Wikipedii. Podobno chodzi tu o to, aby każdy
> Wikipedysta _ulepszał_ to, co już jest (nie niszcząc czyjeś pracy
> rzecz jasna).
> Ja tak właśnie zrobiłem: ulepszyłem artykuł wstawiając lepsze zdjęcie.

Myślę, że masz rację co do zasad i celów. Oczywiście, każdy edytując
hasło, zdany jest na swój osąd i czasem może się zdarzyć, że ktoś
reprezentuje inny pogląd i inaczej ocenia i na to też trzeba być
przygotowanym, nawet gdy jest się przekonanym o zasadności dokonanych
zmian. Całe szczęście, zawsze można zasięgnąć opinii innych :)

> Acha -- zapraszam oczywiście serdecznie do porównania zdjęć: moich
> z tymi, które zastąpiłem.

Jak na moje oko, monitor i gust to tak:

1) http://pl.wikipedia.org/wiki/Glorietta - na zdjęciu dodanym przez
Radomila przedmiot artykułu majaczy na horyzoncie. Choć przez to obydwa
zdjęcia nie przedstawiają "tego samego" zamiana, moim zdeniem, zasadna. Co
innego, gdyby to było zdjęcie innego przykładu glorietty, no to jeszcze...
Można, co prawda, argumentować, że zdjęcie, o którym mowa ilustruje typową
lokalizację w terenie (na wzgórzu), ale wątpię, czy to wystarczająco
przekonujące...

2) http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiedeń - na obydwu zdjęciach parlamentu
obiekt przedstawiany jest z nieco innej perspektywy, nie wspominając o
tym, że jedno za dnia a drugie w nocy. Zamiana byłaby pożądana chyba tylko
wtedy gdyby ktoś zgłosił uzasadnione roszczenia co do praw do pierwszego,
ale... to już dyskusja o czymś innym...

---
Używam M2 -  klienta poczty wbudowanego w Operę: http://www.operapl.net/