[Wikipl-l] O Wikipedii, obrazkach i hasłach...

Andrzej B. chepry w poczta.onet.pl
Wto, 27 Lip 2004, 14:13:51 UTC

Witam raz jeszcze,

tym razem przed lekturą mojego postu polecam uwadze ostatni wpis na
mojej stronie dyskusji:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_Wikipedysty:Chepry#Dobry_zwyczaj

A problem jest poważny, bo jeśli i waszym zdaniem Radomil ma rację, to
szczerze mówiąc trochę odechciewa się pracować na Wikipedii.

Całkowicie się z nim zgadzam jeśli np. jakiś chamski wandal zastąpi
świetne zdjęcie jakąś tandetą. Ale Radomil zarzuca mi to, że
wymieniłem zdjęcie średniej/złej jakości na _dużo lepsze_.

Właściwie nigdy nie usuwam zdjęć, jedynie _dodaję_ kolejne, ale
czasem (zdarzyło się tak może 5 razy) to robię, jeśli:
1) przedstawia dokładnie to samo,
2) ma o wiele większą jakość.
Jeśli jakieś zdjęcie spełnia powyższe warunki, to po co mam kolejne
dokładać, skoro o wiele bardziej rozsądnym działaniem jest
_zastąpienie_ tego gorszego.

Poza tym opinia Radomila jest -- moim zdaniem -- niezgodna trochę
z zasadami i celem Wikipedii. Podobno chodzi tu o to, aby każdy
Wikipedysta _ulepszał_ to, co już jest (nie niszcząc czyjeś pracy
rzecz jasna).
Ja tak właśnie zrobiłem: ulepszyłem artykuł wstawiając lepsze zdjęcie.

Konkludując: nie oburzyłbym się na Radomila, gdyby zarzucił mi
wandalizm albo zastąpienie istniejącego zdjęcia _gorszym_. Ale moje
było _dużo lepsze_ i zajęło mi to dużo czasu, by je przygotować i
wstawić na Wiki.

Jeśli więc Radomil ma rację -- to trzeba trochę zmienić zasady,
przynajmniej na polskiej Wiki. Bo jeszcze ktoś się napracuje i będzie
żałował.

Acha -- zapraszam oczywiście serdecznie do porównania zdjęć: moich
z tymi, które zastąpiłem. Jeśli _są_ gorsze -- pokornie cofnę zmiany
(przepraszam, poproszę, by zrobił to administrator, np. Radomil)
i wycofam się z projektu, skoro _nie wolno go ulepszać_.

--
Chepry (Andrzej)