[Wikipl-l] Re: Jeszcze o kategoriach

Andrzejgo andrzejgo w idg.com.pl
Sob, 17 Lip 2004, 10:34:38 UTC

Nie o to dokladnie mi szlo, moze uda mi sie teraz sprecyzowac.

Tzn. wyszukanie celtyckich imion meskich nie powinno byc BEZPOSREDNIO zadaniem
wyszukiwarki, lecz naszym, przy kategoryzacji.

1. Tworzymy - powiedzmy - kategorie podstawowe: Celtowie, Imiona, Mezczyzni,
Kobiety, Historia, Miasta, Wodzowie.

2. Kategorie pochodne, np. "Historia Celtow" tworzymy jako link do wyszukania:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Specjalna:Search?search=
=%22Kategoria%3AHistoria+%22Kategoria%3ACeltowie

i umieszczamy go na stronie pt. Historia Celtow albo/i wrecz na stronach
wprowadzajacych, np. Historia oraz Celtowie, powiedzmy "patrz rowniez Historia
Celtow".

(Sprawdzilem, ze takie wyszukiwanie dobrze pracuje, patrz strona
Wikipedysta:Andrzejgo/brudnopis_Andrzejgo na samej gorze.)

Podobnie Wodzowie Celtow, Miasta celtyckie, Meskie imiona celtyckie itd.

W ten sposob bedziemy mieli niewielka liczbe kategorii podstawowych i pewna
liczbe kategorii pochodnych, zalozonych przez nas. Uzytkownik niewprawny z
pewnoscia trafi wpisujac "Meskie imiona celtyckie", a wprawny zorientuje sie w
mechanizmie przecinajacych sie kategorii i bedzie sobie mogl wyszukac dowolna
kombinacje kategorii, rowniez taka, ktorej nie przewidzielismy, np. "Kobiety
wodzowie celtyccy".

Andrzej