Re: [Wikipl-l] Re: Strony kalendarium, strona główna i inne takie

Gemma studio w gemma.edu.pl
Wto, 13 Lip 2004, 12:06:22 UTC

From: "silthor" <silthor w wp.pl>

> Zdecydowanie nie i nie powinieneś brać takich sytuacji do siebie.
> Znaczna część tego co się tutaj mówi jest przez większość ignorowana.
> Np. tsca zgłaszał, że chce przerobić SG i że czeka na uwagi do projektu.
> Prawie wszyscy mieli to gdzieś i dopiero, gdy nową SG wstawił na wiki
> niektórzy się ożywili ;-)

Silthorze, to jest inaczej. My, starzy wyjadacze, mamy już dość różnych
pomysłów nowych userów, z których większość wpada na moment, albo
(sczęśliwie dla reszty) zapomina o swoich pomysłach. Stąd każdy z dłuższym
stażem bierze na przetrzymanie różne wybryki, mając nadzieję, że umrą
śmiercią naturalną bez nerwów. No i tylko z rzadka zdarza się tak uparty
gość jak tsca, że kończy to, co zaczął (to był komplement). Skąd jednak
można było wiedzieć, że ta akurat inicjatywa przeżyje, i skąd można było
przypuszczać, że będzie zawierała conajmniej kilka kardynalnych błędów (to
był deplement). Istnieje na tej IMHO kompromitującej stronie głównej jeszcze
conajmniej jeden błąd z gatunku abecadła kompozycji i dobrego smaku, który
nie ma prawa tam istnieć (piszą o tym na początkowych stronach wszystkie
stosowne podręczniki), ale walkę o jego usunięcie odłożę na tydzień, aby
reszta doszła do siebie po mojej walce niesłusznymi metodami w słusznej
sprawie.

> PS. Beno, może byś tak zrobił własny projekt Strony Głównej i skórki, bo
> tylko narzekać to każdy potrafi.

Już pisałem, że stara strona była 100% ergonomiczna. Nie widzę sensu
zamieniania dobrego na równoważne. Nie zajmuję się modą. A co do narzekania,
to moi kursanci płacą mi właśnie za to i jeszcze dziękują. Nie spotkałem się
jeszcze z zarzutami, aby moje zalecenia dotyczące zasad poprawnej kompozycji
publikacji poligraficznych były błędne, stąd mój nieco apodyktyczny ton w
rozważaniach nad estetyką i ergonomią. Stąd także wypowiadam się na
Wikipedii jedynie w sytacjach naprawdę alarmowych.

Beno (to już było na kursie)/GEMMA