Re: [Wikipl-l] Wniebowstąpienie

Autokrata autokrata w wp.pl
Wto, 24 Lut 2004, 20:00:32 UTC

Nie wiem, czy ma to sens. Mam kolegę prawosławnego, który mieszka w
Warszawie, najbliższą rdzoinę ma w Bydgoszczy, a dziadków w Hajnówce.
Wszyscy należą do tego samego kościoła (Polskiego Autokefalicznego Kościoła
Prawosławnego, naturalnie), wszyscy są praktykującymi wiernymi, ale Hajnówka
obchodzi święta według kalendarza juliańskiego, a Bydgoszcz i Warszawa (mam
na myśli nie miasta, ale familię kolegi) według gregoriańskiego.

Przeto:

Przeto różnice w datach świąt zachodzą nie tylko pomiędzy autokefaliami, ale
też w obrębie jednej i tej samej autokefalii.

A.