[Wikipl-l] Kalendarium

Olaf Matyja olaf w ipipan.waw.pl
Pią, 20 Lut 2004, 12:26:50 UTC

OK, to przerabiam tak:

* Wszędzie w artykułach lat zamiast obecnych linków do lat, dziesięcioleci i
wieków dam tabelki podobne do tych niemieckich, tylko dopasowane
kolorystycznie, które pozwolą przechodzić do każdego roku w obrębie danego
wieku a może i do sąsiednich stuleci. Będą one blokowo wrzucane przez {{
msg: dzięki czemu łatwo potem będzie je hurtem zmienić bez edytowania 2800
artykułów, jeśli wygląd nie będzie się podobał, i dodatkowo nie będą
zapaskudzały początku artykułu, na co czuły jest Silthor. Będzie można je
potem wrzucić także na strony stuleci, żeby było jednolicie.
* Usunę dziesięciolecia do końca XVIII wieku. Dane z nich na razie bot
wrzuci do pliku, potem spróbuję to rozparcelować (ręcznie ? automatycznie ?)
do stron stuleci. W XIX, XX i XXI wieku dziesięciolecia zostaną, choć nie
jestem do nich przekonany, ale tak chce większość. Oczywiście w tych wiekach
linki do dziesięcioleci będą też obecne.
* Kalendarze dni tygodnia też przerzucę do MediaWiki i zlinkuję przez {{
msg:, żeby edycja lat była szybsza (krótszy kod źródłowy strony), a baza
historii aż tak nie pęczniała po każdym przejściu bota. Z grudnia 2003 na
styczeń 2004 wielkość naszej bazy wzrosła bowiem skokowo z 30 do 75 MB i to
chyba przeze mnie :-). Olafbot ma coś koło 5500 edycji na koncie - jest
zdaje się piąty w rankingu i dogania Beno - a każda jego edycja to transfer
prawie 10 KB, więc baza "old" spuchła. Teraz, po tych zmianach już powinna
puchnąć kilka(naście) razy wolniej. Dodatkowo będzie można zrobić linki w
kalendarium do poszczególnych dni roku, czego w tej chwili nie robiłem, bo
bez msg: uniemożliwiłoby to sprawdzenie, które daty linkują do danego dnia
roku.
* Dodam nowe punkty {{ msg: nad i pod tabelką władców oraz kalendarium dni
tygodnia. Ich brak doskwierał mi ostatnio, gdy dodawałem link "Edytuj
tabelkę władców".
* Przy okazji wprowadzone zostaną poprawki Szwejka i Tsca do tabelek
władców.

Może zdążę dziś, może nie.

Olaf