[Wikipl-l] Polskie znaki na en.wiki

bojster bojster w gmail.com
Pon, 30 Sie 2004, 17:53:10 UTC

> Nie wiem jak u was, ale u mnie standardowo en-wiki ustawia sie na
> kodowanie Europa Zachodnia (ISO), gdzie w ogole wychodza kwadraty
> zamiast polskich liter, takze w artykulach... Zastanawiam sie wiec,
> czy jest sens umieszczac tam polskie znaki - czy uzytkownicy za
> granica tez widza kwadraty? Rosyjskie litery czy chinskie znaczki sa
> jak najbardziej w porzadku, ale polskich nie ma..

A ja w artykułach widzę wszystkie znaczki bezproblemowo. Co innego w
URL-ach: przykładowo Wpisanie
http://en.wikipedia.org/w/wiki.phtml?title=Edward_Rydz-Śmigły
przekształca URL na
http://en.wikipedia.org/w/wiki.phtml?title=Edward_Rydz-%A6mig%B3y
(podobnie jak w polskiej wiki), ale efektem tego jest tytuł strony
"Edward Rydz-¦mig³y" (czyli z krzaczkami). Tak na marginesie, przy
okazji zrobiłem przekierowanie na URL bez polskich znaczków ;-)
A co do "http://en.wikipedia.org/wiki/Otylia_Jedrzejewska" to chyba
miało być Jedrzejczak? ;-)