[Wikipl-l] stub - glosowanie

Nuntaro nuntaro w o2.pl
Wto, 17 Sie 2004, 15:12:32 UTC

Nie wiem czy będzie wiele głosów, ale może warto od razu sumować ;)

> === Głosowanie w sprawie szablonu {{stub}} ===
>
> Likwidacja ramki i obrazka, z zachowaniem linków,
> czyli redukcja baroku
>
> Za:             Beno, Silthor, TOR, Radomil, Lukas3, Ausir (6)
> Przeciw:        Jonasz, Reytan, Ency, Chepry (4)
> Wstrzymali się:	Nuntaro (1)

> Uzasadnienia:
(+)- Paru z nas uważa, że obecny [z ramką] wygląd {{stub}} jest przerostem
formy nad
treścią, a z technicznej formulki zrobił się ozdobnik dominujący nad krótką
treścią stuba, zajmując nieraz więcej miejsca niz sam artykuł. Ponadto nie
ma sensu (uważamy) tak wyraźnie eksponować faktu, że coś jest niezrobione.
Najgorzej wyglada to w połączeniu dodatkowo z kategorią - wtedy treść
merytoryczna stubu leży wręcz w tle. Stąd wnosimy o zmianę wersji
graficznej
na formułkę tekstową. Czyli żeby nie było "ładniej", za to pragmatyczniej.

Beno/GEMMA

(-)- stub ma być nie tylko informacją samą w sobie, powinien też
_przyciągnąć uwagę_: "Hej! Ty
tam! Zobacz, mało tego! Dopisz coś, będzie więcej!".
Stub w obecnej, ascetycznej formie, nie spełnia tego wymogu.
Wiem, że wielu z was w to nie uwierzy, ale stub-barokowa
reklama _naprawdę_ bardziej zachęca do działania...
Oczywiście _nie jestem_ za tym, by była to pomarańczowa
ramka wypełniona seledynowym tłem itd. Ale w gustowny sposób
warto nasz stub wyróżnić...
Chepry (Andrzej Barabasz)

DUZE JEST PIEKNE!
Jonasz

(0)- Przedstawiono jedną alternatywę. Tymczasem ja, czekam szczerze mówiąc
na kolejną(-ne), uznając obrazek w połączeniu z kursywą, za ciekawy
wyróżnik wiersza z informacją o "zalążkowej treści" i zachętą do
rozbudowy. Myślę, że ramka to rzeczywiście przesada, zwłaszcza
wycentrowana - w tej formie przyćmiewa treść (jakaś treść, mimo wszystko,
istnieje w tym przypadku). Obecna zaś informacja ta wydaje się nie być
wystarczająco wyróżniona. Potrafi się stapiać z resztą, zwłaszcza gdy
poprzedzają ją wiersze pisane kursywą, ale nie tylko - myślę, że lepsza
byłaby forma swego rodzaju przypisu, przynajmniej dodatkowy odstęp od
treści zasadniczej by się przydał (co nie musi być jedynie zaleceniem
edycyjnym ale elementem szablonu także) no i coś wyróżniającego lepiej niż
jakiś symbol stosowany w wyliczeniach, który może się przecież pojawiać w
zasadniczej treści powyżej (a więc np. ten obrazek - zresztą całkiem
logicznie kojarzący się...). Jako użytkownik zaakceptuję wybór ogółu
(skoro nie ma zarządców ;), ale żadna z obydwu propozycji do końca mnie
nie satysfakcjonuje.

Nuntaro

--
Zagraj i wygraj! Zakłady bukmacherskie on-line. Wystarczy 5 zł aby zacząć
http://www.bet-at-home.com/pClick.asp?pid=11348