Re: [Wikipl-l] stolice państw

Gemma studio w gemma.edu.pl
Pon, 16 Sie 2004, 19:55:43 UTC

From: "MaRCiN" <zero w wp.pl>
> Jest przynajmniej kilka krajów które mają taką nazwę jak ich
> stolica. Wydawałoby się, że powinna być strona ujednoznaczniajaca
> ale np. w przypadku Meksyku tak nie jest. "Meksyk" to państwo a
> tam link do "Meksyk (miasto)". Strona "Stolice państw świata" nie
> daje odpowiedzi pod jakimi artykułami je zapisywać bo i państwo i
> stolica jest pod tym samym linkiem. Co więcej ktoś przekierował
> "Meksyk (państwo)" na Meksyk.
> Trzeba się na coś umówić, czekam na wypowiedzi

Znacznie częściej będziemy szukać państwa Meksyk niz miasta - wydaje mi się.
Ozywiście można zrobić str. ujednoznaczniającą. Ale...

...ale co za różnica, czy szukający miasta Meksyk wejdzie przez stronę
państwa czy ujednoznaczniającą? W obu przypadkach musi zrobić dwa ruchy.
Więc niech przynajmniej ci, co szukają państwa, robią jeden ruch.

Beno/GEMMA