[Wikipl-l] Re: Has3a o symbolach i innych dziwno?ciach

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Sob, 14 Sie 2004, 14:19:42 UTC

  Użytkownik "Krzysztof Kopcik"  napisał:
  > I tu się z Panami nie zgadzam, "Wikipedia" powinna zawierać, w miarę
  > możliwości, objaśnienia możliwie najszerszej wiedzy. O znaczeniach
różnych
  > symboli także. W przypadku [["]] należy zrobić stronę
ujednoznaczniającą.
  >   Gdy pierwszy raz zobaczyłem na zaworze 1/2" nie wiedziałem, że mam
szukać
  > słowa cal; bo i skąd. Myślę, że większość miała podobnie.

  Nie sądzę aby ktokolwiek poszukiwał w encyklopedii lub internecie znaku
cala (") bo:
   po pierwsze co miałby wpisać dwa apostrofy, cudzysłów ...?
   po drugie jeśli nawet by wpisał to w wyniku otrzyma olbrzymią liczbę
stron i zwątpi.

  Z symbolem cala to jeszcze dość prosta sprawa ale jeżeli przyjęlibysmy, że
w Wikipedii symbole traktujemy jako hasła to mamy całą masę symboli
matematycznych, fizycznych, chemicznych i jak miałyby wyglądać wówczas hasła
(np. dla symbolu Newtona).
  Zatem podtrzymuję swoje stanowisko, że symbol owszem pwinien się znaleźć
ale w treści hasła opisującej nazwę tego symbolu.

  DanielM