[Wikide-l] Freie Wiki-Lizenz in WikiWeise

Patrick Danowski Patrick.Danowski at web.de
Fr Okt 7 08:17:04 UTC 2005

Hallo zusammen,

ich halte eine weitere freie Lizenz für absolut überflüssig. Gerade weil die CC-BY-SA Lizenz in der Beta Version 2.5 auf Wikis angepasst wurde. (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5/) Siehe hierzu auch den Text von Lawrence Lessig in seinem Blog:

"Creative Commons has also taken this opportunity to launch a beta version of a newly branded tweak of an old license — the CC-Wiki license. We’ve been talking to wiki developers for some time now. They’ve been looking for a license that was (1) share alike, but (2) required attribution back to the wiki, rather than to the individual contributors to the wiki. We realized that could be achieved with a very slight change to our existing Attribution-ShareAlike license: rather than requiring attribution back to the copyright holder, require attribution back to either the copyright holder or a designated entity.

So we’ve made that slight modification to the attribution clause in this beta version, and used it for this wiki. But we won’t release the license generally till we’ve had the ordinary time for discussion. "(Quelle: http://www.lessig.org/blog/archives/002782.shtml)

Diskutiert wie bestehende Lizenzen verändert und verbessert werden können, in Bezug auf Wikis, und baut nicht den Dschungel der freien Lizenzen noch weiter aus. Dann baruchenwir auch nicht doppelt-dreifach-virfach zu Lizenzieren.

Viele Grüße

Patrick Danowski