שלום לכולם, וברוכים הבאים לעדכוני עמותת ויקימדיה ישראל!



מפגש הקיץ השנתי של ויקיפדיה העברית!




ביום שישי, ה-21 ביולי 2017, התקיים בשעה טובה מפגש הקיץ המסורתי של ויקיפדיה העברית, בפארק הירקון בתל אביב, ובו נכחו כ-45 ויקיפדים. במהלך המפגש, שהתקיים בסגנון הפיקניק המסורתי לרגל 14 שנים לוויקיפדיה העברית, נערכו גם שני חידונים ויקיפדיים מעניינים, כאשר ויקימדיה ישראל חילקה למשתתפים שי מיוחד, אותו ניתן לראות בתמונה :)



תודה לרונה ולעומר על הרצאה מרתקת!


ביום חמישי, ה-27 ביולי 2017, התקיימה במשרדי ויקימדיה ישראל בתל אביב הרצאה מעניינת וייחודית, בנושא "מדע בוויקיפדיה וויקיפדיה כמדע", שהועברה על ידי עומר בן יעקב (אונ' תל אביב) ורונה אבירם (מכון וייצמן), ובה לקחו חלק כ-15 משתתפים. במסגרת ההרצאה, רונה ועומר שיתפו אותנו במחקר חדשני לגבי האופן שבו ידע מדעי מתורגם לוויקיפדיה, וכיצד משומר ומיוצג הידע המדעי בערכים שונים מהעולם המדעי והביולוגי.


ניתן גם ליצור קשר ישירות עם רונה ועומר, בדוא"ל:  omerbj@gmail.com



הסתיימה תחרות הכתיבה לרגל 50 שנה למלחמת ששת הימים ומורשת לוי אשכול!

תחרות הכתיבה לרגל 50 שנה למלחמת ששת הימים, אשר התקיימה בין התאריכים 4 ביוני - 20 ביולי, הסתיימה בשעה טובה, לאחר שהניבה יבול נאה של ערכים מעניינים (מוזמנים להעיף מבט ולהתרשם בעצמכם).

בימים אלו, חבר השופטים בוחן את הערכים, כאשר החלטות חבר השופטים יפורסמו בהקדם בוויקיפדיה.



תכנית נוספת של נוער שוחר מדע הצטרפה למיזמי החינוך של העמותה!

תלמידי תכנית אלפא של היחידה לנוער שוחר מדע בטכניון הצטרפו לראשונה למיזמי החינוך של ויקימדיה ישראל. תלמידי התכנית חוקרים נושאים מגוונים בתחומי המדעים המדויקים ומדעי הטבע, כמו למשל הפקת אנרגיה ממים, השפעת סביבת מח העצם על התפתחות לוקמיה, הבסיס הגנטי לחרשות, רשתות נוירונים מלאכותיות ותחליפים למכשיר הדיאליזה. במחקרים אלה, התלמידים זוכים לליווי צמוד מצד חוקרי הטכניון.

כחלק מהמחקר, התלמידים קוראים מאמרים וצוברים ידע אקדמי רב-ערך. לשמחתנו, מובילי התכנית החליטו שידע זה לא יישאר אצל התלמידים והחוקרים בלבד, אלא ייתרם לחברה באמצעות ערכי ויקיפדיה העברית.

וכך, נציגי העמותה זכו לפגוש את התלמידים, לחשוף אותם לעולמה של ויקיפדיה, להעביר להם מיומנויות של כתיבה שיתופית ולהדריך אותם כיצד לערוך בוויקיפדיה. שיאו של התהליך היה סדנת עריכה שבמהלכה 30 תלמידים הרחיבו 23 ערכים בנושאים מדעיים בוויקיפדיה העברית. כל ההרחבות נקלטו בהצלחה במרחב הערכים. דוגמאות לערכים שהורחבו: חמצון-חיזור, אוביקוויטין, מידול תלת-ממדי, סדרת פיבונאצי'.

תכנית אלפא בטכניון היא התכנית החמישית המיועדת לנוער שוחר מדע המצטרפת למיזמי החינוך של ויקימדיה ישראל. דוגמאות לתוצרים של תכניות אקדמיות נוספות לבני נוער תוכלו למשל, כאן וכאן.

תודה גדולה למתנדבים הרבים שהיו מעורבים בליווי התלמידים: חנה יריב (משתמשת:Hanay), אלי שני (משתמש:שנילי), פיטר (משתמש:שועל), סיפן נווה (משתמשת:Saifunny) ויותם סבוראי (משתמש:Yotamsvoray).



מפגשי המשך לקורס הגמלאים


ב-23 ביולי התקיים במשרדי העמותה מפגש המשך לקורס ויקיפדיה לגמלאים, ובו הציג אמיר אהרוני את כלי התרגום בוויקיפדיה. ארבעת המשתתפים למדו כיצד להשתמש בכלי, ובעקבות המפגש נכתבו עד כה שישה ערכים באמצעותו, ביניהם הערך המרשים על רחל ליברמן.

שמחנו מאוד גם לפגוש מספר בוגרי הקורס בפעילויות אחרות שהתקיימו לאחרונה, כגון מפגש הקיץ וההרצאה על "מדע בוויקיפדיה וויקיפדיה כמדע". אחוז השימור בקבוצה זו הוא גבוה במיוחד – כשליש ממשתתפי הקורס השתתפו בפעילויות נוספות עד כה. לאור זאת, בכוונתנו להתמקד בקהל יעד זה. עוד השנה מתוכננים שני קורסים נוספים – אחד בבאר שבע, וקורס נוסף באזור המרכז.



הדרכה על אישורי OTRS, זכויות יוצרים והעלאת קבצים לוויקישיתוף


ב-7 באוגוסט 2017, בין השעות 18:00 - 20:00, התקיימה במשרדי העמותה הדרכה על אישורי OTRS, זכויות יוצרים, והעלאת קבצים לוויקישיתוף. האירוע נעשה במסגרת מפגשי ההדרכות של מפגשי ויקי נשים, בהובלתה של ציפי, והועברה על ידי חנה יריב, אחת מהפעילות המרכזיות בתחום זכויות היוצרים בוויקיפדיה, וכמובן מתנדבת פעילה במיוחד וחברת הוועד המנהל של העמותה. מוזמנים להסתכל וללמוד.



הזמנה ל-WikidataCon


בתאריכים 29-28 באוקטובר 2017, ויקימדיה גרמניה תארח בברלין את WikidataCon, כנס המיועד לחברי קהילת ויקינתונים מכל רחבי העולם. מוזמנים ומוזמנות לקרוא עוד על הכנס ועל לוח הזמנים כאן.


במידה ולמי מחברי הקהילה יש פרויקט קיים, אותו הוא מעוניין לקדם במסגרת הכנס, ויקימדיה ישראל תסייע במתן מלגה כספית, בסכום של עד 3,000 ש"ח, לצורך כיסוי הוצאות הנסיעה. הזכאות למלגה במקרה זה היא עבור עורכים שלא נסעו לחו"ל במהלך שנת 2017 מטעם העמותה, או מטעם קרן ויקימדיה.

לפרטים נוספים, מוזמנים לפנות לרן לי-און, רכז הקהילות של העמותה, בדוא"ל: ranl@wikimedia.org.il.


במסגרת שיתוף הפעולה בין ויקימדיה ישראל ורשות השידור - שוחררו תמונות חופשיות נוספות!


במסגרת שיתוף הפעולה בין ויקימדיה ישראל ודוברות רשות השידור, והודות לעבודתו המעולה של אריאל אלינסון, המתנדב בעמותה, שוחררו 367 תמונות חופשיות נוספות של כתבים, שדרנים ומגישים ברשות השידור לדורותיה. התמונות הועלו על ידי דוברות רשות השידור לשרתי ויקיפדיה קומונס, ונמצאות כאן.



שיתוף הפעולה בין ויקימדיה ומוסדות גלאם בישראל ממשיך להתרחב!


במסגרת שיתופי הפעולה בתחום הגלאם בין העמותה ומוסדות תרבות וארכיונים בישראל, התקיים בתקופה האחרונה מפגש מול הספרייה הלאומית, במטרה להרחיב את שיתוף הפעולה, ולשחרר תוכן חופשי נוסף למיזמי ויקימדיה בישראל. נמשיך ונעדכן על התוצרים של שיתופי פעולה אלו בהמשך.



ויקימניה 2017 נפתחה במונטריאול!


אתמול, ה-9 באוגוסט, נפתחה במונטריאול שבקנדה ויקימניה 2017, האירוע השנתי המרכזי שמפגיש את הוויקיפדים והוויקימדים מכל רחבי העולם. השנה, הוויקימניה נערכת בין היתר בסימן התהליך האסטרטגי של התנועה, אשר התקיים במהלך החודשים האחרונים בכל חלקי התנועה, גם בוויקיפדיה העברית. מוזמנים ומוזמנות לקרוא ולהתעדכן במגוון האירועים בוויקימניה בדף זה.



מענקים כספיים לקידום ויקיפדיה ומיזמי האחות שלה

 

ויקימדיה ישראל מעמידה לרשות המתנדבים בוויקיפדיה ולציבור הרחב מענקים כספיים למימון מיזמים אישיים, שמטרתם קידום ויקיפדיה ומיזמי האחות. ישנם שני סוגים של מענקים:


 

אם אתם עדיין לא חברים שלנו בפייסבוק, אז זה הזמן!  Wikimedia Israel ויקימדיה ישראל

אתם מוזמנים לשלוח אלינו תמונות, סיפורים וחוויות מהפעילות שלכם בעמותה או במיזמי ויקימדיה השונים, ואנחנו נפרסם אותם

להצטרפות והזמנת חברים לרשימת התפוצה לחצו כאן
להסרה מהרשימה לחצו כאן


בברכה,

רן לי-און 
רכז קהילות
ויקימדיה ישראל


משרד: 077-3200796 | נייד: 052-6870999
http://www.wikimedia.org.il 

 תמונה מוטבעת 3