שלום לכולם וברוכים הבאים לעדכוני עמותת ויקימדיה ישראל.


נכון, כבר הרבה זמן לא נשלח מייל עדכון על פעילויות העמותה. אבל - אין זה מעיד על כך שלא התקיימו אירועים, עשייה ופעילויות. להיפך - אנחנו בסיומה של תקופה עמוסה בפעילות ובחזרה לשגרה עם דיווחים שוטפים.


האקתון ויקימדיה ירושלים הסתיים בהצלחה גדולה!
150 מפתחים מ-18 מדינות שונות השתתפו בהאקתון הבינלאומי של תנועת ויקימדיה ועבדו על 37 פרויקטים שונים ומגוונים (מתוכם לפחות 8 פרויקטים שזכו להתקדמות משמעותית מתוך רשימת ה-Community Wishlist projects שלראשונה זכתה לעדיפות בהאקתון הבינ"ל).  זכינו להשתתפות של לא מעט ישראלים וכן משתתפים שזהו ההאקתון הראשון שלהם.


ההאקתון נערך בבית הנסן, מבנה לשימור ומרכז לעיצוב וטכנולוגיה כיום, בית חולים למצורעים בעבר, שהתגלה כמיקום נהדר וייחודי לאירוע טכנולוגי שכזה. בזמן שלא עבדו בקדחתנות על שיפור תשתית ויקיפדיה ומיזמים נוספים העוסקים בידע חופשי, או נהנו מהשמש הקייצית שפקדה את הגן המזמין בבית הנסן, האורחים שלנו השתתפו בסיורים בעיר העתיקה וברחבי ירושלים, באירועים חברתיים כגון ערב פיצה, מוזיקה ובירה בהוסטל ה-Post ובערב גאלה חגיגי בהשתתפות סגן ראש עיריית ירושלים, מר עופר ברקוביץ', מר נעם כץ, מנהל תכנון ומחקר באגף תקשורת והסברה במשרד החוץ ומר איציק עוזר, מנהל פיתוח עסקי של הרשות לפיתוח ירושלים.


היום האחרון של ההאקתון נחתם בהצגת הפרויקטים וכמסורת ויקימדיה ישראל - בעוגה חגיגית! מוזמנים לקרוא עוד בכתבה שפורסמה בג'רוזלם פוסט.

בסיומו של האירוע התגובות היו נלהבות ומפרגנות (הנה מה שהיה לוויקימדיה גרמניה לספר - לדוברי גרמנית :) בקרוב - הפוסט המלא בבלוג קרן ויקימדיה) ועל כך אין סוף תודות שלוחות למתנדבים המדהימים של ויקימדיה ישראל, שהיו שם מבוקר עד ערב, בנתב"ג, בסיורים, במיילים, בהנסן, בכל ההכנות המקדימות ועוד ועוד. תרומתכם היתה אדירה ומשמעותית !

אנחנו מברכים גם את המשתתפים הישראליים שפקדו את האירוע ומקווים מאוד להקמתה (בקרוב!) של קהילת מפתחי מדיה-ויקי מקומית.

לתמונות נוספות (ועוד רבות שימשיכו לעלות בימים הקרובים).


ועד האירוע הבא, העמותה חוזרת לשגרה הפעילה:



נותר עוד פחות מחודש להשתתפות בתחרות הכתיבה "יוצרות ערך" - תחרות כתיבה אודות נשים פורצות דרך. ערכים רבים כבר שוריינו ונכתבו מתוך רשימת הערכים שנוצרה ע"י הקהילה, אבל עדיין יש לך הזדמנות! מהרו לבחור ערך ולהירשם בדף התחרות בוויקיפדיה ותוכלו לזכות בפרסים של עד 3,000 שקלים.
תוכלו ותוכלנה להיעזר בכלי הדרכה חדש שהשקנו לכבוד התחרות - מדריך לכתיבת ערך על אישיות וכמובן בלומדת העריכה האינטראקטיבית שלנו. בהצלחה!






מה קורה באקדמיה ובחינוך?

שיתוף פעולה חדש עם האוניברסיטה העברית הוביל לאחרונה לכתיבתם והרחבתם של ערכים בסיסיים בתחום הדת הבהאית, שהיו חסרים עד כה. ערכים לדוגמה: שוגי אפנדי, אותיות הח"י. תודה לדריה שהתנדבה במיזם!


  שיתוף הפעולה עם חטיבת הביניים "שרת" בכפר סבא נמשך זו השנה השנייה. השנה, תלמידים מחוננים בכיתה ח' השתתפו במיזם לכתיבת ערכים על מייסדי כפר סבא ומוביליה. לצורך איסוף מידע, תעודות ותצלומים, התלמידים נפגשו עם משפחות מייסדי העיר וביקרו בארכיון מוזיאון כפר סבא, שתמך במיזם. ערכים לדוגמה: בן ציון זטלר, גדליהו לחמן. תודה לאריאל אלינסון ויורם שובל שהתנדבו במיזם!


הקיץ מגיע ואיתו סיורי אלף מילים חדשים!
15 באפריל - מכון ויצמן

20 במאי - אתר הראשונים ברוחמה
10 ביוני - בית זינאתי בפקיעין

22 ביולי - מרכז מורשת הרמב"ם בטבריה
19 באוגוסט - המרכז למורשת משטרת ישראל בבית שמש

אז תכינו את המצלמה, רעננו את בגדי הטיולים ואל תשכחו להירשם בדף המיזם!



אנחנו רוצים להזכיר לכם שתוכנית המענקים של ויקימדיה ישראל עודנה קיימת ונגישה לרשותכם.
האם יש ספר נדיר שאת/ה צריך/ה על מנת לכתוב ערך בוויקיפדיה? נסיעה ודמי כניסה שאת/ה צריך/ה כדי להגיע לפיסת מידע חיונית, או כדי לעשות מחקר קטן? האם יש לך צורך בציוד שיעזור לך בפעילויות הויקימדיות שלך? אולי נוכל לעזור. ויקימדיה ישראל מעמידה לרשות המתנדבים בוויקיפדיה, ובמיזמי האחות שלה, ולציבור הרחב מענקים קטנים למימון "'פרויקטים אישיים"' שמטרתם קידום ויקיפדיה ומיזמי האחות. לפרטים נוספים כנסו לדף המידע באתר.

דוגמאות למיזמים שזכו למענקים: מיזם צילום אישים, תחרות סטטיסטיפדיה, יום עיון לספרניות במגזר הערבי ועוד.  



יש לכם משהו שאתם רוצים לספר לנו? חוויה התנדבותית מעניינת? אפילו ערך או תמונה ממש מקוריים שהעליתם?
שלחו לנו ואנחנו נפרסם במייל העדכונים הבא.



אם אתם עדיין לא חברים שלנו בפייסבוק, אז זה הזמן!  Wikimedia Israel ויקימדיה ישראל

אתם יכולים לשלוח אלינו תמונות, סיפורים וחוויות מהפעילות שלכם בעמותה או במיזמי ויקימדיה השונים ואנחנו נפרסם אותם!


להצטרפות והזמנת חברים לרשימת התפוצה לחצו כאן
להסרה מהרשימה לחצו כאן

בברכה,

חן אלמוג 
רכזת פעילות ומשאבים
ויקימדיה ישראל


משרד: 077-7515923 | נייד: 050-7796017    
http://www.wikimedia.org.il 

 תמונה מוטבעת 3