חן, תודה אחת גדולה.

תודה על 4 שנים שהיית איתנו. לחברי העמותה שלא יודעים - חן גדלה איתנו, ואנחנו גדלנו איתה. היא מלווה אותנו מאז הפכנו מעמותה של מתנדבים בלבד לעמותה המעסיקה עובדים. מעובדת בחצי משרה אדמינסטריבית, שהגיעה (והצליחה) להציל אותנו משלל המשימות באוויר שלא הצלחנו לטפל בהן בהיותנו מתנדבים, דרך שלבי הבגרות (הלא פשוטים) בהפיכה לארגון מקצועי.

בדרכה הייחודית, שילוב של מקצועיות רבה ויחסי אנוש מעולים, היא הפכה להיות חביבת המתנדבים, מטפלת בכל צורך, דואגת לכל פרויקט ואירוע בעמותה. מנהלת ביד רמה את כל ההתנהלות הכספית של העמותה שמדי שנה גדלה ומאתגרת הרבה יותר. שלל התפקידים הרבים שלה רק מעידים על יכולותיה ותרומתה הרבה לארגון.

אנחנו גאים ושמחים שחן ממשיכה הלאה לתפקיד מכובד ויוקרתי עוד יותר, ולצד זה שנתגעגע והיא תחסר לנו רבות, מאחלים לה בהצלחה רבה ומודים לה, מודים לה כל כך, על שתמכה בנו לכל אורך הדרך, גם ברגעים היותר קשים ולא קלים שהיו - והיו כאלה.

תודה חן, ובהצלחה!


Regards,
Itzik Edri
Chairperson, Wikimedia Israel
+972-54-5878078 | http://www.wikimedia.org.il
Imagine a world in which every single human being can freely share in the sum of all knowledge. That's our commitment!


2017-02-09 19:05 GMT+02:00 Chen Almog <chen@wikimedia.org.il>:

שלום לכולם וברוכים הבאים לעדכוני עמותת ויקימדיה ישראל.



מיזמי ויקי נשים וויקי דאטה נפגשים!
ביום שני, 20.2.2017 בשעה 18:30 יתקיים מפגש מיוחד של ויקי נשים על כל מה שרציתן לדעת על ויקינתונים (Wikidata). את המפגש תנחה שני אבנשטיין והוא יתחיל בהסבר על ויקינתונים ומגוון השימושים האפשריים לתרומה והטמעת דאטה בערכי ויקיפדיה ובין המיזמים השונים. לאחר מכן נמשיך לעריכה בחברותא בוויקינתונים.

כל מי שמעוניינת להגיע ולהסתייע בעורכות הוותיקות בהעלאת ערכים, מוזמנת כרגיל.
הרשמה ופרטים נוספים - בדף המיזם.


מפגש המפתחים הקרוב יתקיים ביום ראשון, 19.2.2017, החל מהשעה 18:00.
נשמח לשמוע מכם על הצעות לצרכי פיתוח חדשים ורעיונות לפרויקטים אותם תוביל הקהילה בשנת 2017.
המפגשים הבאים יתקיימו בתאריכים:

19.3.2017
23.4.2017
ניפגש במשרדי העמותה בתל אביב!


ההרשמה להאקתון ויקימדיה הבינלאומי בווינה נפתחה!


ההאקתון הבינלאומי יתקיים בחודש מאי השנה בווינה.  עמותת ויקימדיה ישראל תעניק  שתי מלגות על בסיס המלצת הקרן ופעילות מבקשי המלגה בישראל. המלגה כוללת כרטיס טיסה ולינה בחדר משותף.

להגשת בקשת מלגה להשתתפות בהאקתון, לחצו כאן.

השנה מארחי ההאקתון בווינה מחפשים גם מתכנתי מדיה ויקי ותיקים שיוכלו לסייע כמנטורים בהאקתון עבור מצטרפים חדשים לקהילת המפתחים העולמית. פרטים נוספים ומידע על הגשת המלגות בדף האירוע.


כרגיל, הרבה דברים טובים קורים בחינוך!


מיזם אורט ישראל מציג באשקלון!

בבית הספר אורט הנרי רונסון, אשקלון, התקיים ערב ויקיפדיה בהשתתפות 60 תלמידים, הורים, אנשי חינוך ונציגי עירייה. באירוע המיוחד, תלמידים הציגו את ערכים שעליהם הם עמלים בנושא אתרי מורשת בעיר, והיסטוריונים סיפרו על האתרים.


באורט עירוני ד', מודיעין מתקיים פרויקט כתיבה על עיירות יהודיות שהושמדו, בהשתתפות בני משפחות התלמידים, המסייעים בתרגום חומרים מאוקראינית וליטאית. הפרויקט מעורר עניין רב בקהילת מודיעין, וזכה לאחרונה לחשיפה בעיתון "מודיעין ניוז".


תודה למתנדבים הרבים המעורבים בתמיכה במיזם אורט ישראל: אלי שני, לירון דורפמן, אמא של גולן, דרור קמיר, יורם שובל, אמיר אהרוני ועמיקם רז - וזו רק רשימה חלקית…


.

תמונה: על ידי Shai-WMIL (נוצר על ידי מעלה היצירה) [CC BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)],
באמצעות ויקישיתוף.


לאחרונה עלה לאוויר הערך ה-50 בנושא מדעניות פורצות דרך, במסגרת מיזם אוניברסיטת תל אביב לנוער. עם השלמת הפרויקט נערך מפגש המשך שבו התלמידים סיפרו על חוויותיהם  מתהליכי הכתיבה והחקר, למדו כיצד לעקוב אחר השינויים בערכים שיצרו, והוזמנו להמשיך ולתרום לוויקיפדיה.


תודה רבה לאבנר אפנדוביץ' על המעורבות בפיתוח המפגש ובהעברתו, ולמתנדבים הנוספים שתמכו במיזם השנה - אריאל אלינסון, דנה דקל, דרור קמיר וחנה יריב וד"ר יוני טוקר.


ועוד קצת חדשות על פעילות העמותה במערכת החינוך דוברת הערבית

החל מאוקטובר 2016, אנו פועלים באופן ממוקד גם לקידום מיזמי כתיבת ערכים בוויקיפדיה בערבית, ע"י תלמידים במערכת החינוך דוברת הערבית.
כבר היום, מורים בשמונה בתי ספר ברחבי הארץ  עוברים הכשרות ויקיפדיה מלאות הכוללות: מבוא לוויקיפדיה, עקרונות מנחים לכתיבה אנציקלופדית, סדנאות עריכה מעשיות, פיתוח חומרי הדרכה יעודיים, בניית תוכנית עבודה ועוד. המורים מקבלים ליווי והדרכה ע"י מוחמד, רכז הפעילות בערבית של העמותה.

בתי הספר המשתתפים בפרויקט : אבן סינא – באקה אלג'רבייה; אבן אלהייתם -באקה אלג'רבייה; אלאהלייה ע"ש אלקאסמי באקה אלג'רבייה; תיכון אורתודוקסי בנצרת; אלאחווה בטייבה; רשת אורט עם שני בתי ספר- אורט אחווה נאעורה ואורט בוסתאן אל מארג'; QSCHOOL  בית הספר למנהיגות בשפה האנגלית שעיקר הפעילות בה היא תרגום ערכים מוויקיפדיה האנגלית לוויקיפדיה הערבית.


בחודשים הבאים אנו מצפים להרחיב את הפעילות. למידע נוסף -מוחמד - mohamad.elhega@wikimedia.org.il



ועדכון נחמד שקיבלנו מחברנו בוויקימדיה הולנד. הערך Aliyah Bet (עלייה ב') נבחר לערך הטוב ביותר בתחרות הכתיבה של ויקיפדיה בהולנדית, לשנת 2016!


תמונה: על ידי Zoltán Kluger (National Library of Israel, באמצעות ויקישיתוף


ובנימה אישית ממני -

לאחר מעל ל-4 שנים בעמותת ויקימדיה ישראל, בעוד כשבוע אסיים את עבודתי בעמותה ואמשיך לדרך חדשה בארגון מעוז. אני שמחה לנצל את ההזדמנות הזו כדי לומר לכל אחת ואחד מכם תודה גדולה על שליוויתם אותי בהרבה נקודות משמעותיות בהתפתחות המקצועית והאישית שלי בשנים האחרונות.
לצד הרבה ידע מקצועי וכלים שרכשתי, בתקופה הזו למדתי בעיקר שקהילת ויקימדיה ישראל, על מתנדביה וחברי הצוות המעולים, היא קהילה מיוחדת, סופר מעניינת ומעוררת השראה.
לטובת כולנו, אני מאחלת לכולכם להמשיך לעשות טוב ולהצליח.
הרבה תודה וניפגש בשמחות {{חיוך}}

חן דוידי-אלמוג.


נתקלתם בכתבות או מאמרים מעניינים? ספרו לנו ואנו נדאג לפרסמם office@wikimedia.org.il


אם אתם עדיין לא חברים שלנו בפייסבוק, אז זה הזמן!  Wikimedia Israel ויקימדיה ישראל

אתם יכולים לשלוח אלינו תמונות, סיפורים וחוויות מהפעילות שלכם בעמותה או במיזמי ויקימדיה השונים ואנחנו נפרסם אותם!


להצטרפות והזמנת חברים לרשימת התפוצה לחצו כאן
להסרה מהרשימה לחצו כאן


בברכה,

חן אלמוג 
רכזת פעילות ומשאבים
ויקימדיה ישראל


משרד: 077-7515923 | נייד: 050-7796017    
http://www.wikimedia.org.il 

 תמונה מוטבעת 3   


_______________________________________________
Wikimedia-il-updates mailing list
Wikimedia-il-updates@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikimedia-il-updates

_______________________________________________
Wikimedia-il mailing list
Wikimedia-il@lists.wikimedia.org
https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikimedia-il