שלום לכולם וברוכים הבאים לעדכוני עמותת ויקימדיה ישראל.



תחרות "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת הסתיימה וזו סיבה למסיבה!
בואו לחגוג איתנו באירוע הסיום והענקת הפרסים, לצפות בתערוכת התמונות הזוכות ולפגוש את הזוכים!

*ההשתתפות ללא תשלום אך כרוכה בהרשמה מראש בקישור זה - https://goo.gl/forms/z4k4lJfIpV54pU162



עוד פעילויות "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת":

- תחרות כתיבה הערכים על אתרי מורשת עדיין נמשכת ויש לנו הרבה חולצות ויקיפדיה מדליקות להעניק לכל מי שיכתבו 2 ערכים ומעלה!
- מפגש עריכה משותף יתקיים ביום רביעי 21 בדצמבר, 2016, בשעה 17:00 בספריה הלאומית בירושלים.


הרבה עשייה בתחום החינוך!
- 50 ערכי מדעניות פורצות דרך עלו לאוויר בסדנת עריכה עם תלמידי כיתה י' בתכנית "אלפא", במסגרת אוניברסיטת תל אביב לנוער. הסדנה חתמה תהליך שכלל הרצאת מבוא לוויקיפדיה, סדנת כתיבה על מדענים, עבודה עצמית עם מדריך כתוב שהופק על ידי העמותה ובדיקת עבודות התלמידים על ידי סגל אקדמי. זוהי השנה השנייה שבה מתקיים מיזם זה, אשר צפוי להמשיך ואף להתרחב בעתיד.כל הערכים שנכתבו במסגרת המיזם מרוכזים פה - מוזמנים לעיין ולהתרשם...

תודה רבה לדרור לין, אריאל אלינסון, דנה דקל, אבנר אפנדוביץ', דרור קמיר וחנה יריב שתרמו למיזם מזמנם וכשרונם וסייעו לתלמידים להפיק כל כך הרבה תוצרים!

- דף מיזם רשת אורט עלה לאוויר! מיזם אורט ישראל הוא אחד המיזמים החינוכיים הגדולים ביותר בישראל לכתיבת ערכים על ידי תלמידים, זאת בהתייחס למספר התלמידים, למספר בתי הספר, למספר המורים ולכמות הערכים הנכתבים על ידי תלמידים. לאחרונה, ביזמת משתמשת אמא של גולן, נוצר דף מיזם המרכז מידע מקיף על הפרויקט ותוצריו היפים. שנת הלימודים הזו היא השנייה לקיומו של המיזם, והוא התרחב בה פי 3 ויותר. תוצרי עבודת התלמידים צפויים להיות זמינים באביב - אנו מבטיחים לדווח…

- שיתוף הפעולה עם המרכז לטכנולוגיה חינוכית מניב פירות נוספים!

זו השנה השנייה שבה אנו מובילים עם משרד החינוך והמרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) השתלמויות בנושא ויקיפדיה, שבהן משתתפים מאות מורים. בעקבות השותפות ההדוקה, עמיתינו במט"ח הציעו להטמיע תכנים הנוגעים לוויקיפדיה גם במצגות שהם מפתחים עבור מורים לאזרחות. בעקבות ההצעה, פותחה המצגת "איזה ערך יש לערך", שבה התלמידים מתמודדים עם דילמה סביב מחיקה של ערך. מוזמנים לעיין במצגת ולהתרשם!


תחרות ויקימילון השנייה נפתחה!
הצטרפו למיזם השפה העברית והשתתפו בתחרות כתיבת ערכים מילוניים.
התחרות תתקיים לאורך כל חודש דצמבר ובסופה ייבחרו כותבי הערכים הטובים ביותר ע"י צוות שיפוט מיוחד של בלשנים, מילונאים, חברי האקדמיה ללשון העברית  ופעילי ויקימילון הוותיקים,  המונים בין היתר את הסופר והפזמונאי יורם טהרלב; הבלשנית ד"ר תמר עילם גינדין והיועצת הלשונית של רשות השידור, כלת פרס ראש הממשלה, הגברת רות אלמגור-רמון.  הפרס הראשון בתחרות - 2,000 ש"ח! הרשמה ופרטים נוספים בדף התחרות.



הזמנה לקורס הדרכה בוויקימדיה ישראל

ארגונים וקבוצות רבים מעוניינים לקבל הרצאות מבוא לוויקיפדיה ולהציע לחבריהם להשתתף בסדנאות לעריכה ויצירה של תכנים עבור ויקיפדיה. חלקכם ודאי זכו לפניות כאלה...

ויקימדיה ישראל מעוניינת לאפשר לאלה מכם שמעוניינים בכך לעבור הכשרה מקצועית בהדרכה על תכנים הנוגעים לוויקיפדיה. ההכשרה תסייע לכם להיות עבור ארגונים וקבוצות שונים "הפנים של ויקיפדיה", ולהנחות את חבריהם בהיכרות הראשונית עם עולמה של האנציקלופדיה המקוונת ובצעדיהם הראשונים בעריכה.

ההכשרה תורכב משלושה מפגשים שיתקיימו אחת לשבועיים בשעות אחה"צ, באחד מימות השבוע (מועדים מדויקים בהמשך). המפגשים יתקיימו במשרדי ויקימדיה ישראל (קרליבך 7, ת"א) החל מסוף דצמבר ולאורך ינואר.

מעניין אתכם? רוצים לקבל פרטים נוספים? פנו לשי כץ, רכזת הדרכה וחינוך, ויקימדיה ישראל - דרך דף המשתמשת, או בדוא"ל shai@wikimedia.org.il


 מסיבת סיום שנה של מיזם ויקי נשים!
פעילות מיזם ויקי נשים הנפלא סוגרות עוד שנה של עשיית אדירה ומזמינות את כולם לחגיגות סיום השנה! האירוע יתקיים ביום שני, 19 בדצמבר, 2016, בשעה 19:00 בבית הצעירים במזא"ה 9, תל אביב.
בתוכנית: חברה טובה, אוכל, היכרות והרצאה מפי מאיה רומן - "זה לא אובייקטיבי בשבילי: סוגיות מגדריות ופילוסופיות בהתפתחות המדע". מוזמנות ומוזמנים כל מי שלקחו חלק בפעילות, תרמו, ערכו, נפגשו וגם כל מי שרוצים לשמוע, לחזק ואולי להצטרף. פרטים נוספים והרשמה בדף המיזם.


אנחנו מזכירים לכם שמפגשי קהילת מפתחי מדיה-ויקי ממשיכים. מפתחי מדיה-ויקי שמעוניינים להצטרף לקהילה יכולים  להצטרף לעמוד הפרוייקט וניהול המשימות בפאבריקטור.
משתתפים חדשים מוזמנים ליצור קשר עם טל, רכז הקהילות של העמותה במייל tal@wikimedia.org.il לתיאום הגעה ופרטים נוספים.

להלן תאריכי המפגשים הקרובים:
25.12.16

22.1.17

19.2.17

19.3.17

23.4.17


נתקלתם בכתבות או מאמרים מעניינים? ספרו לנו ואנו נדאג לפרסמם office@wikimedia.org.il


אם אתם עדיין לא חברים שלנו בפייסבוק, אז זה הזמן!  Wikimedia Israel ויקימדיה ישראל

אתם יכולים לשלוח אלינו תמונות, סיפורים וחוויות מהפעילות שלכם בעמותה או במיזמי ויקימדיה השונים ואנחנו נפרסם אותם!


להצטרפות והזמנת חברים לרשימת התפוצה לחצו כאן
להסרה מהרשימה לחצו כאן


בברכה,

חן אלמוג 
רכזת פעילות ומשאבים
ויקימדיה ישראל


משרד: 077-7515923 | נייד: 050-7796017    
http://www.wikimedia.org.il 

 תמונה מוטבעת 3