שלום לכולם וברוכים הבאים לעדכוני עמותת ויקימדיה ישראל.


שבוע טוב לכולם, שמחות לספר לכם על כמה עדכונים ופעילויות קרובות.


תחרות יוצרות ערך - התחרות השנייה לכתיבת ערכים על נשים תושק ביום האישה הבינלאומי ב-8 במרץ. בינתיים תוכלו להוסיף הצעות לרשימת הערכים המתהווה. נשמח לתרומתכם!



במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם הסדנא לידע ציבורי, אנחנו מזמינות ארגוני חברה אזרחית, אקטיביסטים ועיתונאים לסדנאות עומק בסדרת Where is My Data בהן נתנסה הלכה למעשה בעבודה עם אתר מפתח התקציב וגם נלמד להעלות ערכים לוויקיפדיה. הסדנאות תתקיימנה בחיפה, ירושלים ותל אביב. אם אתם מכירים נציגי ארגונים שאתם חושבים שיוכלו להיתרם מהסדנאות, אתם מאוד מוזמנים להפיץ. לפרטים והרשמה.


האקתון ויקימדיה הבינלאומי כבר כמעט כאן! והעבודה רבה...
בימים אלו אנו מחפשים מתנדבים לסיוע בעזרה ומשימות במהלך האירוע עצמו. אם אחת או יותר מהתפקידים המצורפים נשמע לכם מעניין, אתם מוזמנים ליצור קשר. ההאקתון יתקיים בין התאריכים 31.3 ועד ה-3.4 בבית הנסן בירושלים. אנו זקוקים ל:


  • מתנדב/ת למענה שוטף למייל ההאקתון - למענה לשאלות המשתתפים וסיוע לצוות העמותה בתיאומים והפקה.

  • 2 מתנדבים לאיוש עמדת ההרשמה בהוסטל בימים חמישי ושישי בבוקר.

  • 2 מתנדבים לאיוש עמדת הרשמה ומידע בבית הנסן במהלך יום שישי.

  • 2-3 מתנדבים לאיוש עמדת Info בבית הנסן - במשמרות בין השעות 9:00-21:00 במהלך הימים שישי-ראשון.
    מתנדבים שיתחייבו ליותר ממשמרת אחת (בימים עוקבים), יוכלו ללון בהוסטל עם כל המשתתפים (על בסיס חדרים משותפים - ע"ח העמותה).

  • 1-2 מתנדבים לעזרה טכנית ולוגיסטית במהלך האירוע (מתנדבים שיוכלו לסייע במהלך יותר מיום אחד יקבלו לינה בהוסטל על בסיס חדרים משותפים).

  • 4 מתנדבים לליווי סיורים בעיר העתיקה ביום חמישי אחה"צ - ערב.

  • 2-3 מתנדבים לנוכחות בנתב"ג והכוונת המשתתפים עם הגעתם ארצה.

  • צלם או צלמת למהלך יום ראשון, 3.4.16.

מתנדבים יוכלו להתנדב ליותר ממשימה אחת. מי שרוצה לקחת חלק בצוות ההפקה המתנדב באחת מהמשימות המפורטות, מוזמן ליצור קשר עם חן - chen@wikimedia.org.il



בחודשים האחרונים (ובחודשים הבאים עלינו לטובה) העמותה עוסקת בהרחבת קהלי היעד שהיא עובדת עמם, וכחלק מכך עובדת על תרגום לערבית של חומרי הדרכה והתאמתם לצורכי קהילת דוברי הערבית בישראל. אנחנו גאות להציג את  מצגת הרצאת מבוא לוויקיפדיה בערבית שתרגמנו לאחרונה. תודות רבות שלוחות לדרור קמיר שעמל על מלאכת התרגום ועל עבודתו המאומצת בהפקת החומרים הנוספים! לדוברי השפה מבניכם - אתם מוזמנים להתרשם ואנחנו מקוות שנוכל להשתמש בה בקרוב בבתי ספר.  
בהזדמנות זו, אם אתם זקוקים לחומרי הדרכה והסברה, אל תהססו לפנות לשי כץ, רכזת החינוך וההדרכה של העמותה:shai@wikimedia.org.il   
למאגר חומרי ההדרכה בעברית.


במיילים הבאים נשתדל לחשוף אתכם כל פעם למספר סיפורים של "מאחורי הקלעים" של מיזם צילום אישים.  ישנם תפקידי התנדבות רבים הדרושים בפרויקט הצילום הנהדר הזה. מתעניינים מוזמנים לפנות אל אריאל, רכז המיזם - arielinson@wikimedia.org.il


והפעם: אריאל מביא את סיפור הצילום של המוסיקאי ערן צור ושל הזמרת אופירה גלוסקא. תהנו!


להופעה של ערן צור, מוסיקאי וסופר זוכה פרסים, הגענו מוקדם - עוד בשלב ה"באלאנס". התכנון המקורי היה להשתמש בתמונה מתוך ההופעה שאליה הוזמנו על ידו. אבל כשהגענו הביתה ועברנו על התמונות, לא היה ספק לרגע שהתמונה הנבחרת תהיה דווקא זו שבה ערן מכוון את הגיטרה במבט מרוכז ובמסירות בלתי מתפשרת של מקצוען אמיתי.

____

השיר "חורשת האקליפטוס" שכתבה נעמי שמר זכה לפרסום בשנת 1968 כשבוצע על ידי צוות הווי להקת הנח"ל.

את הפזמון הידוע שרה חיילת צעירה בשם אופירה גלוסקא. "חלפו האביבים, חצי מאה עברה" (כמעט) ובמסגרת מיזם צילום אישים בויקיפדיה לקחנו את החיילת הצעירה ההיא לצילום בחורשת אקליפטוס כדי להכניס את תמונתה לערך על שמה.


אם יש לכם סיפורים קצרים, חוויות או תמונות מיוחדות ממיזמים שאתם מובילים או פעילים בהם - בבקשה שלחו לנו! נשמח מאוד לפרסם ולשתף.


שיהיה לכולכם שבוע נהדר.

אם אתם עדיין לא חברים שלנו בפייסבוק, אז זה הזמן!  Wikimedia Israel ויקימדיה ישראל

אתם יכולים לשלוח אלינו תמונות, סיפורים וחוויות מהפעילות שלכם בעמותה או במיזמי ויקימדיה השונים ואנחנו נפרסם אותם!


להצטרפות והזמנת חברים לרשימת התפוצה לחצו כאן
להסרה מהרשימה לחצו כאן