ויקיפדיה נכתבת ומתוחזקת על-ידי מתנדבים: כל הערכים והתמונות, כל ההגהות והבדיקות, הכל נעשה על טהרת ההתנדבות. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! גם אם אין לך ענין בכתיבת ערכים מן היסוד, יש שלל דרכים לסייע בויקיפדיה, כגון הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.

עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.

ערכים מומלצים הם ערכים שעומדים בקריטריוני האיכות הנוכחיים של ויקיפדיה. מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה:


ערך מומלץ: וילהלם השני, קיסר גרמניה

עיינו גם בפורטל

P German flag.svg

פורטל גרמניה הוא שער לכל הנושאים הקשורים לגרמניה. בפורטל ניתן למצוא קישורים שימושיים לשלל הערכים העוסקים באומה הגרמנית על כל רבדיה: היסטוריה, גאוגרפיה, תרבות, כלכלה, חברה, ספורט ועוד.

וילהלם השני
מלך פרוסיה, קיסר האימפריה הגרמנית
Bundesarchiv Bild 146-1991-076-14A, Kaiser Wilhelm II..jpg
שם מלא פרידריך וילהלם ויקטור אלברט מפרוסיה
תקופת שלטון 15 ביוני 18889 בנובמבר 1918
הקודם פרידריך השלישי, קיסר גרמניה
יורש אין, המונרכיה בוטלה
בת זוג אוגוסטה ויקטוריה משלזוויג הולשטיין (1881 - 1921)

הרמינה רויס (19221941)

צאצאים נסיך העצר וילהלם
הנסיך אייתל פרידריך
הנסיך אדלברט
הנסיך אוגוסט וילהלם
הנסיך אוסקר
הנסיך יואכים
הנסיכה ויקטוריה לואיזה
שושלת בית הוהנצולרן
אב פרידריך השלישי, קיסר גרמניה
אם ויקטוריה, נסיכת הממלכה המאוחדת
תאריך לידה 27 בינואר 1859
ברלין
תאריך פטירה 4 ביוני 1941
דורן, הולנד
מקום קבורה דורן, הולנד
לחצו כדי להקטין חזרה
בולגריה במלחמת העולם הראשונה פרדיננד הראשון האימפריה העות'מאנית במלחמת העולם הראשונה מהמט החמישי האימפריה האוסטרו-הונגרית במלחמת העולם הראשונה פרנץ יוזף הקיסרות הגרמנית במלחמת העולם הראשונה וילהלם השני, קיסר גרמניהVierbund05h.jpg

לדף הקובץ
תמונה אינטראקטיבית (לחצו להסבר)‏
מעצמות המרכז במלחמת העולם הראשונה ומנהיגיהם. למידע על מעצמה או מנהיג, לחצו עליו

פרידריך וילהלם ויקטור אלברט מפרוסיהגרמנית: Friedrich Wilhelm Viktor Albert von Preußen;‏ 27 בינואר 18594 ביוני 1941), הידוע בשמו המלכותי וילהלם השני, היה אחרון השליטים מבית הוהנצולרן ששימשו כקיסר גרמניה ומלך פרוסיה. וילהלם שלט בין השנים 18881918. בתקופה זו ניהל מדיניות חוץ תוקפנית, הוביל את גרמניה למלחמת העולם הראשונה, והתפטר לאחר שהסתיימה בהפסד גרמני.

בתולדות עם ישראל וארץ ישראל נודע וילהלם כמי ששקל לסייע לבנימין זאב הרצל ולתנועה הציונית בתחילת דרכה, אך בסופו של דבר נמנע מכך, ובמסעו לארץ ישראל בשנת 1898 שהיה נקודת ציון בולטת בהיסטוריה של ארץ ישראל בתקופה העות'מאנית והותיר אחריו ציוני דרך רבים, מהם קיימים עד היום.

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


שכונת אחוזת בית בשנות ה-20 של המאה ה-20.

שכונת אחוזת בית בשנות ה-20 של המאה ה-20. "אחוזת בית" הייתה אגודה שנוסדה ביפו ב-1906 על ידי קבוצת יהודים ביוזמתו של עקיבא אריה ויס, במטרה לבנות עיר עברית חדשה בארץ ישראל – לימים העיר תל אביב.