מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: זאב טסמני

מצב שימור: נכחד (EX)

נכחד נכחד בטבע סכנת הכחדה חמורה סכנת הכחדה פגיע קרוב לסיכון ללא חששנכחד
מיון מדעי ממלכה: בעלי חיים מערכה: מיתרניים מחלקה: יונקים סדרה: טורפי כיס משפחה: זאבי כיס סוג: זאב כיס מין: זאב טסמני שם מדעי Wikispecies-logo.svg Thylacinus cynocephalus
‏(האריס, 1808)
איור של Thylacinus potens, זאב הכיס הגדול ביותר שהתגלה, אשר חי בתקופת המיוקן
גולגלות של זאב טסמני (מסומנות באדום) ושל זאב מצוי (מסומנות בירוק). ניתן להבחין בקלות בדמיון הרב ביניהן, על אף שאינן זהות והמינים אינם קרובים זה לזה מבחינה אבולוציונית.

זאב טסמני או טיגריס טסמני (שם מדעי: Thylacinus cynocephalus) הוא יונק שככל הנראה נכחד מן העולם במהלך המאה ה-20. הוא מסווג כחיית כיס ונחשב לטורף הכיס הגדול ביותר בעידן המודרני. הזאב הטסמני היה אנדמי לאוסטרליה ולגינאה החדשה, והוא היה השריד האחרון בסוג זאב כיס (Thylacinus).

הזאב הטסמני נכחד מאוסטרליה כמה אלפי שנים לפני בוא מתיישבים אירופאים ליבשת, אולם הוא שרד בטסמניה, לצד מינים אנדמיים אחרים כמו השד הטסמני. משערים שהוא נכחד לחלוטין בשנות ה-30 של המאה ה-20, בעיקר כתוצאה מציד אינטנסיבי שזכה לעידוד בדמות פרסים כספיים. גורמים נוספים שתרמו לכך הם מחלות, הגעתם של הכלבים (ובראשם הדינגו), וכן חדירת האדם לתחומי מחייתו של הזאב. על אף שסווג באופן רשמי כחיה נכחדת ב-1986 (50 שנה לאחר מותו של הפרט האחרון הידוע), מטיילים וקריפטו-זואולוגים מדווחים עד היום על צפייה בפרטי זאב טסמני.

ציטוט יומי

Cquote2.svg

אַשְׁרֵי עֲנִיֵּי הָרוּחַ כִּי לָהֶם מַלְכוּת הַשָׁמָיִם.

Cquote3.svg
– תחילת "הדרשה על ההר", מתוך הברית החדשה, מתי, ה

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


קאב קאלוויי, בתצלום מעשי ידי ויליאם פ. גוטליב

קאב קאלוויי, בתצלום של ויליאם פ. גוטליב, 1947 בערך. קאלוויי היה זמר, רקדן, בדרן ומוביל הרכב ג'אז אמריקאי. הקריירה שלו נמשכה כשישה עשורים, עד מותו. הוא הנהיג את אחת מהתזמורות הפופולריות ביותר של שנות השלושים והארבעים, בה ניגנו בין היתר דיזי גילספי ובן ובסטר. התמחה בשירת סקאט. אחד הביצועים הזכורים שלו הוא לשיר "Minnie the Moocher" (עם הפזמון "הי-די-הי-די-הי-די-הו"), שזיכה את קאלוויי בכינוי "הי-די-הו", ושעמו הופיע גם בסרט "האחים בלוז" מ-1980.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.