מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: חיים ארלוזורוב (אוניית מעפילים)

חיים ארלוזורוב הייתה אוניית מעפילים שארגן המוסד לעליה ב'. האונייה, שנקראה על שמו של המדינאי חיים ארלוזורוב, הובילה 1,346 מעפילים[1] מנמלי שוודיה ואיטליה אל חוף ארץ ישראל בחורף 1947, במסע הימי הארוך ביותר של ספינת מעפילים עד אז. האונייה עלתה על שרטון מול חוף בת גלים שבחיפה ב-28 בפברואר 1947, תוך מאבק בספינות וחיילי הצי הבריטי. מעפיליה נעצרו על ידי הבריטים וגורשו למחנות המעצר בקפריסין.

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


הר אאוליס על מאדים.

הר אאוליס על מאדים, כפי שצולם על ידי רובר "קיוריוסיטי" של מארס סיינס לברטורי ב-2015. מאדים הוא כוכב לכת ארצי, המזכיר בתכונות פיזיות רבות את כדור הארץ. מסתו של מאדים היא כעשירית מסת ארץ והוא בעל אטמוספירה המורכבת בעיקר מפחמן דו-חמצני וחנקן והיא דלילה בהרבה ביחס לאטמוספירית כדור הארץ. פני השטח שלו סלעיים ועשירים בתחמוצות ברזל.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.