מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: קרב קאנאי

2 באוגוסט 216 לפנה"ס

קרב לפני:

קרב טראסימני

קרב אחרי:

מצור נולה הראשון

מקום:

ליד העיירה קנה שבמחוז אפוליה באיטליה

תוצאה:

ניצחון קרתגי מוחץ

הצדדים הלוחמים
הרפובליקה הרומית קרתגו
מפקדים

גאיוס טרנטיוס וארו

חניבעל

כוחות

כ-80,000 רגלים וכ-6,000 פרשים גרסה אחרת כ-49,000 רגלים ו-6,000 פרשים[1]

כ-40,000 רגלים וכ-10,000 פרשים[2]

אבידות
כ-50,000 (ליוויוס) עד 70,000 (פוליביוס) אבדות מתוכן כ-10,000 שבויים כ-6,000 (על פי פוליביוס) עד 8,000 הרוגים (ליוויוס)

קרב קאנאי (ידוע גם בתעתיק שגוי מלטינית כקרב קנה) היה אחד הקרבות העיקריים במסגרת מלחמה הפונית השנייה. הקרב נערך ב-2 באוגוסט 216 לפנה"ס, בין צבא הרפובליקה הרומית ובעלות בריתה לבין צבא קרתגני בפיקוד המצביא חניבעל ברקה. הקרב נערך ליד העיירה הרומית קאנאי על גדת נהר האאופידוס (כיום אופאנטו - Ofanto), בחבל הארץ אפוליה (כיום פוליה) בדרום מזרח חצי האי האפניני. הצבא הרומאי נחל תבוסה ניצחת בקרב והושמד כמעט לחלוטין.

הקרב נערך בשנה השלישית של המלחמה הפונית השנייה, לאחר סדרת ניצחונות של צבאו של חניבעל על כוחות צבא רומאים בקרבות קודמים. ההנהגה הרומית, שהכירה בעליונות הטקטית של חניבעל כמצביא, גייסה לצורך הקרב כוח חסר תקדים בגודלו, במטרה להבטיח את תבוסת צבאו, אולם הדבר לא מנע את ניצחונו של חניבעל בקרב, ורק תרם להגדלת היקף האבידות של הצבא הרומאי.

ניצחונו המכריע של חניבעל בקרב, למרות נחיתות מספרית ניכרת, הקנה לו מקום של כבוד בקרב המצביאים הגדולים בהיסטוריה, וקרב קאנאי הפך למטבע לשון ולמודל חיקוי בזכות התמרון שהביא לחניבעל את הניצחון בקרב - איגוף כפול של כוחות האויב באמצעות כוחות ניידים, כיתורם והשמדתם.

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


השעון האסטרונומי בפראג.

השעון האסטרונומי בפראג. שעון אסטרונומי הוא שעון עם מחוגים ומנגנונים מיוחדים, המציג מידע אסטרונומי כגון מיקומם היחסי של השמש, הירח, גלגל המזלות, ולפעמים כוכבי לכת גדולים. השעון האסטרונומי בפראג הותקן ב-1410 והוא הישן ביותר שעדיין פועל.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.