מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: מכבי חשמונאי ירושלים

מכבי חשמונאי ירושלים (לעתים מכבי חשמונאים ירושלים) הייתה אחת מקבוצות הכדורגל הראשונות שפעלו בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי. היא נחשבה לאחת הקבוצות החזקות בתקופה שקדמה להקמת המדינה, והעפילה לשני משחקי הגמר הראשונים של גביע ארץ ישראל (לאחר הקמת המדינה: גביע המדינה). בשתי הפעמים היא נחלה הפסדים, להפועל תל אביב בעונת 1927/1928 ולמכבי תל אביב בעונת 1928/1929, אך בראשון ביניהם הוכתרה כזוכה במשותף עם הפועל תל אביב.

מגרשה הביתי של הקבוצה היה באזור שכונת הבוכרים ושכונת בית ישראל, אשר היה גם מגרש הבית של קבוצת המשטרה הבריטית. מלבד הקבוצה הבוגרת כלל המועדון גם ארבע קבוצות נוער, שנקראו "יונה", "נורדיה א'", "נורדיה ב'" ו"הסמל". צבע החולצות של שחקני המועדון היה כחול-לבן.

ציטוט יומי

Cquote2.svg

וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם מִמֶּנִּי תִרְאוּ וְכֵן תַּעֲשׂוּ וְהִנֵּה אָנֹכִי בָא בִּקְצֵה הַמַּחֲנֶה, וְהָיָה כַאֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה כֵּן תַּעֲשׂוּן.

Cquote3.svg
ספר שופטים, פרק ז', פסוק י"ז. ציווי על דוגמה אישית, מיוחס לגדעון בן יואש. הכתובת "מִמֶּנִּי תִרְאוּ וְכֵן תַּעֲשׂוּ" חקוקה באותיות גדולות בכניסה לרחבת המסדרים בבית הספר לקצינים של צה"ל

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


צבי תומסון זכר בפארק הלאומי סרנגטי שבאפריקה.

צבי תומסון זכר בפארק הלאומי סרנגטי שבאפריקה. צבי תומסון הוא מין אנטילופה בינונית ממשפחת הפריים המצויה בקניה וטנזניה, ואחד ממיני הצבאים המוכרים והנפוצים ביותר. הוא מסוגל לרוץ במהירות של כ-80 קמ"ש ואויבו העיקרי הוא הברדלס.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.