מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: הפלנגות הנוצריות

מפלגת הכּתאיבּ הלבנונית (בערבית: حزب الكتائب اللبنانية, בצרפתית: Les Phalanges libanaises), הידועה יותר בשם הפַלֵנְגוֹת, היא מפלגה נוצרית-מארונית וארגון גרילה לשעבר בלבנון.

ראשית המפלגה בארגון נוער שהוקם בידי פייר ג'ומאייל ב-1936 בהשראת מפלגת הפלנחות הספרדית הפשיסטית[1] ומפלגות אחרות שהוקמו לפי אותו דגם באירופה של שנות ה-30 של המאה ה-20. השם "כּתאיבּ" עצמו הוא תרגום לערבית של שמה של המפלגה הספרדית.[2] למפלגה נודעה השפעה רבה במהלך מלחמת האזרחים בלבנון (1975-1990) בזכות הכוח הצבאי המשמעותי שלה - הפַלֵנְגות, שהיו הלוחמים העיקריים ב"פלג השמרני".

עם הפלישה הישראלית ללבנון שיתפו הפלנגות פעולה עם ישראל, וכך הפכו למפלגה החזקה ביותר בלבנון. לאחר המלחמה, נוכח תדמית של "משתפי הפעולה עם ישראל" שדבקה באנשי הפלנגות, ומספר אירועי טבח שביצעו בפלסטינים בלבנון, ירד כוחה של המפלגה. בהתאם לתוצאות בחירות 2009 בלבנון מחזיקה המפלגה בחמישה מושבים בפרלמנט הלבנוני, ומאז 2015 עומד בראשה סאמי ג'ומאייל. המפלגה חברה בקואליציית 14 במרץ.

ציטוט יומי

Cquote2.svg

We hand folks over to God's mercy, and show none ourselves
אנו גורמים לאחרים לתלות תקוותיהם ברחמי שמים ואיננו מגלים רחמים בעצמנו.

Cquote3.svg
ג'ורג' אליוט, שם העט של הסופרת מרי אן אוונס

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


חילוץ האסטרונאוטים של משימת אפולו 17 ב-19 בדצמבר 1972.

חילוץ האסטרונאוטים של משימת אפולו 17 ב-19 בדצמבר 1972, לאחר שתא הפיקוד של החללית, ובו שלושת האסטרונאוטים, נחת בשלום במימי האוקיינוס השקט. אפולו 17 הייתה המשימה המאוישת האחרונה בתוכנית אפולו שהביאה אדם לירח, והאחרונה עד היום שעשתה זאת.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.