מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: ירושלים בתקופה הממלוכית

העיר ירושלים הייתה תחת שלטון הממלוכים החל משנת 1260 ועד שנת 1516. תקופה זו בתולדות העיר חופפת את שנות שלטונם של הממלוכים בארץ ישראל. ירושלים הממלוכית הייתה עיר שולית מבחינה אסטרטגית, מדינית וכלכלית, ועם זאת בעלת חשיבות דתית גבוהה, הן עבור השלטון הממלוכי המוסלמי והן עבור היהודים והנוצרים.‏[1]

השלטון בירושלים בתקופה הממלוכית היה נתון בידי פקידים שהיו אנשי דת והתרכזו בבניית מבני דת מוסלמיים בעיר. הפן המנהלי של העיר הוזנח, ואוכלוסייתה הייתה ברובה ענייה, וחיה בְּצִלָּם של ארמונות ומבנים מפוארים, ששימשו כמרכזי לימוד לתורת האסלאם. ירושלים היוותה מרכז חשוב של עלייה לרגל עבור שלוש הדתות, והתקיימו בה קהילות קטנות של נוצרים ויהודים, שאמנם סבלו מהגבלות רבות, אך זכו לזכויות הגנה מסוימות. רבים מהמבנים המפוארים בעיר העתיקה ובהר הבית נבנו בתקופה הממלוכית, והשפעתה של האדריכלות הממלוכית ניכרת בעיר עד היום. פרטי עיצוב ואדריכלות בסגנון ממלוכי משמשים את אדריכלי העיר בתקופה המודרנית על מנת ליצור "מראה ירושלמי".

ציטוט יומי

Cquote2.svg

מָה שֶׁמַּטְרִיד אֶת הָאֲנָשִׁים אֵינָם הַדְּבָרִים עַצְמָם, אֶלָּא דַּעֲתָם עַל הַדְּבָרִים.

Cquote3.svg
אפיקטטוס, פילוסוף יווני מהאסכולה הסטואית

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


הפילדמרשל הבריטי ברנרד לו מונטגומרי בצריח של טנק M3 גרנט, צופה בכוחות שבפיקודו במהלך קרב אל-עלמיין השלישי.

הפילדמרשל הבריטי ברנרד לו מונטגומרי בצריח של טנק M3 גרנט, צופה בכוחות שבפיקודו במהלך קרב אל-עלמיין השלישי. בהמשך מלחמת העולם השנייה פיקד מונטוגומרי על כוחות הצבא הבריטי בפלישה לנורמנדי ועד לכניעת גרמניה הנאצית.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.