מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: היסטוריה של ארסנל

מועדון הכדורגל ארסנל הוקם ב-1886 כקבוצת-כדורגל של מעמד הפועלים משכונת ווליץ' שבדרום-מזרח לונדון. המועדון הפך למקצועני ב-1891, והצטרף לפוטבול ליג שנתיים לאחר מכן. בשנת 1904 העפיל המועדון לליגה הבכירה, אך ב-1910 פשט את הרגל, ונרכש על ידי סר הנרי נוריס באותה שנה. ב-1913 העביר נוריס את משחקי הבית של המועדון לאצטדיון ארסנל שבצפון לונדון. לאחר מלחמת העולם הראשונה ובנסיבות שנויות במחלוקת חזר המועדון לליגה הבכירה.

תקופתו המוצלחת הראשונה של המועדון הייתה לאחר מינויו של הרברט צ'פמן לתפקיד המאמן. צ'פמן ביצע שינויים רבים בשיטות ובטקטיקות המשחק של המועדון. תחת הדרכתו והדרכת יורשו, ג'ורג' אליסון, זכה המועדון בשנות ה-30 בחמש אליפויות ובשני גביעי FA. לאחר מלחמת העולם השנייה כיהן בתפקיד המאמן טום ויטאקר שהצליח לזכות בשתי אליפויות ובגביע FA אחד. לאחר מותו של ויטאקר לא זכה המועדון להצלחות רבות. מאמצע שנות ה-60 הוא מוקם בדרך-כלל באמצע טבלת הליגה, והשלים רצף של 13 שנים שבהן לא זכה בגביע כלשהו. כתוצאה מכך, הוחלט ב-1966 לפטר את המאמן בילי רייט, ולמנות במקומו את ברטי מיי, מינוי שבדיעבד התברר כמוצלח.

תחת הדרכתו של מיי הצליח המועדון לזכות בגביע ערי הירידים בעונת 1969/1970, ובדאבל ראשון של אליפות וגביע FA בעונה שלאחר מכן. אולם בשנים שלאחר הזכייה בדאבל, זכה המועדון להצלחה חלקית בלבד - שלושה הפסדים בגמר גביע ה-FA והפסד בדו-קרב בעיטות עונשין בגמר גביע המחזיקות. הצלחתו היחידה של המועדון עד לתחילת שנות ה-80, הייתה הניצחון בגמר גביע ה-FA נגד מנצ'סטר יונייטד בעונת 1978/1979.

בין הניצחון על מנצ'סטר יונייטד ועד למינויו של כדורגלן העבר ג'ורג' גרהאם לתפקיד המאמן ב-1986, לא זכה המועדון להצלחות רבות. תחת הדרכתו של גרהאם זכה המועדון פעם אחת בגביע הליגה, פעמיים באליפות, דאבל אחד של גביע הליגה וגביע ה-FA, ופעם אחת בגביע המחזיקות. גרהאם פוטר ב-1995 לאחר שהתברר כי היה מעורב בשערוריית שחיתות.

התקופה המוצלחת החמישית בהיסטוריה של המועדון החלה ב-1996 עם מינויו של המאמן ארסן ונגר. תחת הדרכתו זכה המועדון פעמיים בדאבל אליפות וגביע FA. כמו כן, הצליח לזכות בתחילת שנות ה-2000 בשתי אליפויות, ובעונת 2003/2004 זכה באליפות נוספת ללא כל הפסד במשחקי הליגה. המועדון הצליח להעפיל לגמר ליגת האלופות בעונת 2005/2006, והיה למועדון הלונדוני הראשון שעשה זאת, אך הפסיד בגמר לברצלונה. בעונה שלאחר מכן המועדון עזב את הייבורי, ועבר לשחק באצטדיון האמירויות החדש.

ציטוט יומי

Cquote2.svg

לִבִּי בְמִזְרָח וְאָנֹכִי בְּסוֹף מַעֲרָב
אֵיךְ אֶטְעֲמָה אֵת אֲשֶׁר אֹכַל וְאֵיךְ יֶעֱרָב

Cquote3.svg
רבי יהודה הלוי

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


צמח תפוח אדמה מוחזק ביד אדם.

צמח תפוח אדמה מוחזק בכף יד אדם. תפוח האדמה הוא מין של צמח ממשפחת הסולניים, שעליה נמנים, בין היתר, גם החציל, העגבנייה, הפלפלת והטבק. מקורו כנראה בהרי האנדים שבדרום אמריקה. פקעותיו של תפוח האדמה, שהתפתחו מגבעולים תת-קרקעיים, משמשות למאכל. זהו הגידול השני בחשיבותו התזונתית אחרי הדגנים.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.