מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: רצח סלינה

סלינה קווינטנייה-פרס הייתה זמרת-יוצרת לטינית, מהמובילות בעולם, שזכתה בתהילה בינלאומית הן בגלל חברותה בלהקת סלינה ולוס דינוס והן בשל קריירת הסולו שלה, שכללה הוצאת שירים בספרדית ובאנגלית.[1] אביה, אברהם קווינטנייה ג'וניור ששימש כמנהלה, מינה את יולנדה סלדיבר (הרוצחת העתידית שלה) לנשיאת מועדון המעריצים שלה בשנת 1991, לאחר שהפצירה שוב ושוב שיאשרו לה להקים מועדון כזה. בינואר 1994 הפכה סלדיבר למנהלת הבוטיקים של הזמרת. העובדים, מעצבת האופנה ובת דודתה של סלינה, החלו להתלונן על סגנון הניהול הבעייתי של סלדיבר. בינואר 1995 החל קווינטנייה ג'וניור לקבל שיחות טלפון ומכתבים ממעריצים זועמים שטענו כי לא קיבלו דבר בתמורה אף על פי ששילמו דמי חברות במועדון המעריצים. הוא החל לחקור את תלונותיהם ומצא ראיות לכך שסלדיבר מעלה בכספי מועדון המעריצים והבוטיקים של סלינה, בסך של 60,000 דולרים באמצעות שיקים מזויפים. לאחר שמשפחת קווינטנייה התעמתה איתה, קנתה סלדיבר אקדח, פיתתה את סלינה להגיע למוטל שבו שהתה ולבסוף ירתה בגבה. למרות מאמצי הרופאים להצילה, נקבע מותה של סלינה כתוצאה מאובדן דם.

זהו אחד ממקרי הרצח המוכרים ביותר בכל הזמנים.[2] הקהילה הלטינית הושפעה עמוקות ממקרה הרצח ורבים נסעו אלפי קילומטרים כדי לבקר בביתה, בבוטיקים ובזירת הפשע, ואף התפללו לעילוי נשמתה בכנסיות. כל רשתות הטלוויזיה הגדולות בארצות הברית קטעו את התוכניות הקבועות שלהן כדי לדווח על הרצח בזמן אמת. תגובות הציבור למותה של סלינה הושוו לאלה שבאו בעקבות מותם של ג'ון לנון, קורט קוביין וג'ון פ. קנדי. ב-12 באפריל 1995 (שבועיים לאחר מותה) הכריז מושל טקסס באותה עת, ג'ורג' ווקר בוש, על "יום סלינה": אירוע רשמי של המדינה שחל בסמוך ליום ההולדת שלה. היו אמריקאים שמתחו ביקורת על כך מכיוון ש"יום סלינה" חפף באותה שנה את חג הפסחא.

בעת מותה של סלינה, מוזיקת ​​טחאנו הייתה אחת מתת-הסוגות הפופולריות ביותר בעולם המוזיקה הלטינית בארצות הברית. היא כונתה "מלכת מוזיקת הטחאנו" והפכה לאמן הלטיני הראשון והיחיד בהיסטוריה שהצליח לכבוש עם אלבום (Dreaming of You משנת 1995) את פסגת מצעד הבילבורד 200. כמה שנים לאחר הירצחה, הפופולריות של מוזיקת ​​הטאחנו דעכה. במהלך משפטה של סלדיבר (שכונה "משפט המאה" ו"המשפט החשוב ביותר עבור הקהילה הלטינית"), היא אמרה כי ירתה בטעות בסלינה בזמן שניסתה להתאבד. סלדיבר נמצאה אשמה ברצח ונגזר עליה מאסר עולם. ג'ניפר לופז גילמה את סלינה בסרט התיעודי על חייה, "סלינה" (1997), וזכתה להצלחה הן כזמרת והן כשחקנית כמה שנים לאחר מכן.

ציטוט יומי

מכיוון שהודיעו לנו שבמלכויותינו היו כמה נוצרים רעים שהתייהדו ובגדו באמונתנו הקתולית הקדושה, והסיבה הגדולה לכך הייתה – הקשר בין היהודים והנוצרים לכן, אנו בעצתם ועל פי ראייתם של כמה מן הכמורה, האצולה הגבוהה והנמוכה של מלכותנו, ואנשי מדע ומצפון אחרים מן המועצה שלנו, בהיותנו חושבים על כך רבות, הסכמנו לצוות לגרש את כל היהודים והיהודיות ממלכויותינו.

צו גרנדה - גירוש היהודים מספרד של ימי הביניים. 31 במרץ 1492.

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת



בניית מגדל אייפל ארכה שנתיים, חודשיים וחמישה ימים והמגדל נחנך ב-31 במרץ 1889, כשגוסטב אייפל טיפס את 1,665 המדרגות לקומה השלישית והתכבד בתליית הדגל הצרפתי על התורן.

מגדל אייפל הוא מגדל ברזל בפריז, בירת צרפת. בניית המגדל ארכה שנתיים, חודשיים וחמישה ימים והמגדל נחנך ב-31 במרץ 1889, כשמתכננו, גוסטב אייפל, טיפס את 1,665 המדרגות לקומה השלישית והתכבד בתליית דגל צרפת על התורן. הוא נפתח לציבור ב-6 במאי. עלות הבנייה כוסתה בתוך שנה, ממכירת כרטיסי כניסה לתערוכה.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.