ויקיפדיה נכתבת ומתוחזקת על-ידי מתנדבים: כל הערכים והתמונות, כל ההגהות והבדיקות, הכל נעשה על טהרת ההתנדבות. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! גם אם אין לך ענין בכתיבת ערכים מן היסוד, יש שלל דרכים לסייע בויקיפדיה, כגון הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.

ערכים מומלצים הם ערכים שעומדים בקריטריוני האיכות הנוכחיים של ויקיפדיה. מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה:


ערך מומלץ: קריפטוגרפיה

קריפטוגרפיה היא ענף במתמטיקה ומדעי מחשב לעיסוק ומחקר בשיטות אבטחת מידע ותקשורת נתונים על רבדיהם השונים, בסביבה פתוחה הנגישה לצד שלישי המכונה "אויב" או "מתחרה". התחום מאגד תחתיו פיתוח ואנליזה של פרוטוקולים המתמודדים בהיבטים שונים של אבטחת מידע בנוכחות צד שלישי (מתחרה). מהם, חשאיות או הצפנה, הרשאות גישה, סיסמה, הוכחת ידיעה, פרוטוקול אתגר-מענה, מנגנוני חתימה דיגיטלית, הבטחת שלמות מידע, אימות זהויות ואי-הכחשה. תוך שימוש באבני בניין קריפטולוגיות כצופן סימטרי, צופן זרם, מפתח פומבי, פונקציות גיבוב, אימות מסרים (MAC), מחולל פסבדו אקראי וכדומה.

קריפטוגרפיה מודרנית משתלבת בתחומי מחקר אחרים כמתמטיקה, סטטיסטיקה והסתברות, תורת האינפורמציה, מדעי מחשב והנדסת אלקטרוניקה. יישומיה רבים ומגוונים וכוללים בין היתר, אבטחת רשתות תקשורת, תקשורת סלולרית, חומת אש, מסופי משיכה, כרטיסי אשראי, דואר אלקטרוני, מסחר אלקטרוני ועוד.

השם "קריפטוגרפיה" מקורו במילה היוונית "קריפטו" (κρυπτός) שמשמעותה נסתר או אמנות ההסתרה, ו"גרפיה" (γράφω) שמשמעותה רישום. בתרגום חופשי נעשה שימוש בשם באופן חליפי למונח קריפטולוגיה שפירושו תורת ההסתרה (Crypto-logia, κρυπτός-λογία), אם כי משמעותו רחבה יותר מתחום ההצפנה בלבד.

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


סוס הבית, בעל חיים מבוית ממשפחת הסוסיים.

סוס הבית, הוא בעל חיים מבוית ממשפחת הסוסיים. הסוס הוא בהמה גדולה בעלת ארבע רגליים המסוגלת לשאת משאות כבדים ולפתח מהירויות ריצה גדולות.