מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: נמרוד (פסל)

"נִמְרוֹד" הוא פסל העשוי מאבן חול נובית שיצר הפסל יצחק דנציגר בשנים 19381939. הפסל נחשב לאחת מיצירות האמנות החשובות בתולדות האמנות הישראלית וכביטוי הוויזואלי המובהק ביותר של תנועת "הכנענים".‏[1]

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


ציור של שוק יפו העתיקה בשלהי המאה ה-19 מעשה ידיו של הצייר הגרמני גוסטב באוארנפיינד.

ציור של שוק יפו העתיקה בשלהי המאה ה-19 מעשה ידיו של הצייר הגרמני גוסטב באוארנפיינד. יפו הייתה עיר נמל מרכזית בין העתיקות בעולם לחוף הים התיכון והתקיימה כעיר עצמאית במשך אלפי שנים עד שנת 1949 - עת אוחדה עם תל אביב וכיום מהווה את אחד מרובעי תל אביב. יפו נזכרת עוד בתנ"ך, ובמשך אלפי שנות קיומה נשלטה בין היתר על ידי הרומאים, הצלבנים, הביזנטים והעות'מאנים.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.