מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: קרב שילה

אלברט סידני ג'ונסטון
פ.ג.ט. בורגארד

יוליסס ס. גראנט
דון קרלוס בואל

כוחות

הארמייה של המיסיסיפי, 44,699 חיילים

הארמייה של מערב טנסי, 48,894 חיילים, והארמייה של אוהיו, 17,918 חיילים

אבידות

1,723 הרוגים, 8,012 פצועים, 959 שבויים ונעדרים

1,754 הרוגים, 8,408 פצועים, 2,885 שבויים ונעדרים

קרב שִׁילֹ‏האנגלית: Battle of Shiloh) היה אחד הקרבות המרכזיים, שנערכו בזירת המבצעים המערבית של מלחמת האזרחים האמריקנית. הקרב התחולל בין ה-6 באפריל ל-7 באפריל 1862, בדרום מערב מדינת טנסי, בגדה המערבית של נהר טנסי, ליד כנסיית שילה, על שמה הוא נקרא. הקרב נקרא גם קרב פיטסבורג לנדינג, על שם המזח בנהר שסביבו התרכזה הגנת הצפון במהלך היום הראשון.

כוחות הקונפדרציה, בפיקודם של הגנרלים אלברט סידני ג'ונסטון ופ.ג.ט. בורגארד פתחו במתקפת פתע נגד צבא האיחוד בפיקודו של הגנרל (אז מייג'ור גנרל) יוליסס גרנט. בשלב הראשון של הקרב כוחות הקונפדרציה היו קרובים להביס את צבא הצפון, אולם לאחר שהצפוניים קיבלו תגבורות ועברו למתקפת נגד הם נאלצו לסגת והקרב הסתיים בניצחון טקטי של האיחוד.

ביום הקרב הראשון תקפו הדרומיים במטרה לדחוק את חיילי הצפון מעמדותיהם שעל נהר טנסי לכיוון הביצות שממערב לו. כוחות הדרום קיוו כי יוכלו להביס את ארמיית טנסי של גרנט לפני שיוכל לחבור לארמיית אוהיו של מייג'ור גנרל דון קרלוס בואל. במהלך הלחימה העיקשת נפרצו קווי ההגנה של הצפון וחיילי הדרום התקדמו בכיוון צפון מזרח. העמידה האיתנה של שתי דיוויזיות של צבא הצפון, שהחזיקו בעמדה שכונתה בשם "קן הצרעות", בלמה זמנית את התקדמות צבא הדרום ואפשרה לשאר הכוחות של צבא האיחוד לייצב את חזיתם בחיפוי של יחידות ארטילריה. גנרל ג'ונסטון נהרג במהלך הלחימה ביום הראשון ובורגארד, סגנו, החליט שלא לתקוף במהלך הלילה את עמדות הצפון.

במהלך שעות הערב והלילה קיבל צבאו של גרנט תגבורות חזקות מ"ארמיית אוהיו" של בואל, שאיפשרו לכוחות האיחוד להטות את הכף לטובתם למחרת בבוקר, ולעבור למתקפת נגד לאורך הקו כולו. הקרב שהתפתח היה העקוב מדם בהיסטוריה האמריקנית עד אותו יום, והצדדים היריבים ספגו במהלכו למעלה מ-20 אלף אבדות. בסופו של דבר נאלצו הדרומיים לסגת, ולוותר על תוכניתם לחסום את פלישת הצפון לצפון מיסיסיפי.

ציטוט יומי

Cquote2.svg

בֵּן זוֹמָא אוֹמֵר: ... אֵי זֶה הוּא גִּבּוֹר? - הַכּוֹבֵשׁ אֶת יִצְרוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר: "טוֹב אֶרֶךְ אַפַּיִם מִגִּבּוֹר, וּמשֵׁל בְּרוּחוֹ מִלֹּכֵד עִיר" (ספר משלי, פרק ט"ז, פסוק ל"ב).

Cquote3.svg
משנה, מסכת אבות, פרק ד', משנה א'

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


שתי אלומות אור מנציחות את המקום בו עמדו מגדלי התאומים, ביום השנה לפיגועי 11 בספטמבר.

שתי אלומות אור מסמנות את המקום שבו עמדו מגדלי התאומים, ביום השנה לפיגועי 11 בספטמבר.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.