מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: לוקי

במיתולוגיה הנורדית, לוֹקי (במקור: Loki,‏ Loke,‏ Loge וישנן גם גרסאות אחרות של שמו) הוא הישות הממלאת את תפקיד התכסיסן הערמומי, העובר על חוקי הטבע ועל כללי ההתנהגות המקובלים. את חייו מבלה לוקי עם האלים ותעלוליו מסבכים אותם פעמים רבות. עם זאת, הוא מצליח להטות את הכף ולהביא תועלת לאלים, וגם לבני האדם. מעשיו של לוקי מספקים לאלים את מיטב ציודם ונשקם, אך לבסוף מתייצב לוקי נגדם בראגנארוק, קרב אחרית הימים במיתולוגיה הנורדית, שם הוא נלחם לצד הענקים ומת בקרב מול האל היימדייל. מקור שמו הוא ככל הנראה מהפועל הנורדי העתיק Luka, שפירושו "לסגור" או "לחתום" (בדומה לפועל Lock באנגלית), מפני שמעשיו יחתמו את ההיסטוריה המיתולוגית ויביאו את עולם האלים לסופו. כך, קשורה דמותו של לוקי בקשר בל יינתק ליום הדין והקרב האחרון במיתולוגיה הנורדית, ראגנארוק.

עד היום, דמותו המורכבת והאמביוולנטית של לוקי אינה ברורה די הצורך, ודיונים עליה נפוצים במחקר[1].

ציטוט יומי

Cquote2.svg

לֹא אֹסִף לְקַלֵּל עוֹד אֶת הָאֲדָמָה בַּעֲבוּר הָאָדָם, כִּי יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מנְּעֻרָיו

Cquote3.svg
ספר בראשית, פרק ח', פסוק כ"א

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


חייל בריטי במהלך הקרב על הסום.

חייל בריטי במהלך הקרב על הסום - אחד הקרבות הגדולים של מלחמת העולם הראשונה, שהתקיים במחוז סום שבצפון צרפת. בקרב זה ניסו כוחות של מדינות ההסכמה לפרוץ את קווי הגרמנים. בסוף הקרב הצליחו התוקפים להתקדם כעשרה ק"מ, במחיר של יותר ממיליון נפגעים לשני הצדדים. הקרב החל ב-1 ביולי 1916 והסתיים ב-18 בנובמבר 1916, כאשר המפקד הבריטי, דאגלס הייג, הורה על הפסקתו.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.