מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: מלאקה

הגיית שם המקום והצורה בה הוא נכתב באותיות לטיניות עברו שינויים רבים. האירופאים נהגו להגות את שם המקום מַלַאקָה, וכתבו אותו בצורות שונות. הפורטוגזים נהגו לכתוב את השם Malaca, ההולנדים כתבו את השם בצורה Malakka או Malacka והאנגלים Malacca. המלאים הוגים מֵלַאקָה (Melaka) והעיר קרויה באופן רשמי "העיר ההיסטורית של מֵלַאקָה" (Bandaraya Bersejarah Melaka). ההגייה המלאית הפכה דה פאקטו להגייה המקובלת של שם העיר, ולכן נעשה בה שימוש בערך זה, אבל מצר הים הסמוך ממשיך להיקרא מצר מַלַאקָה (Strait of Malacca) על ידי מרבית מדינות העולם, כשהמלאים מכנים אותו "מצר מֵלַאקָה" (Selat Melaka).

מתוך ספרו של Dennis De Witt
Melaka from the Top
דיוקן מודרני של הנסיך פראמסוורה
שחזור ארמון הסולטנות מתקופת מנסור שאה
אפונסו דה אלבוקרקי - כובש מלאקה
מפת מלאקה ב-1630

מֵלַאקָהמלאית: Bandaraya Melaka וגם Bandar raya Melaka, בכתב ג'אווי بندراي ملاك, בטמילית: மலாக்கா மாநகரம்) היא בירת מדינת מלאקה שבמלזיה. העיר שוכנת על החוף המערבי של חצי האי המלאי, 245 קילומטרים צפונית לסינגפור ו-147 קילומטרים דרומית לקואלה לומפור בירת מלזיה. העיר משתרעת משני צדדיו של נהר מלאקה, שזורם דרך העיר העתיקה ומרכז העיר ונשפך למצר מלאקה. לעיר היסטוריה עשירה, ובשנת 2008 צירף אותה ארגון אונסק"ו לרשימת אתרי המורשת העולמית, יחד עם ג'ורג' טאון שבאי פינאנג, כ"ערים היסטוריות במצרי מלאקה".[2]

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


פרי רימון חצוי. ניתן לראות את גרעיניו הרבים האדומים.

רימון מצוי הוא עץ תרבותי נשיר. פרי הרימון, המכיל מאות גרעינים עסיסיים, נאכל ונסחר באופן נרחב מאז העת העתיקה, הודות לחיי המדף הארוכים שלו, לטעמו ולסגולות הרפואיות שיוחסו לו. הרימון נמנה עם שבעת המינים, ומסמל בתרבויות שונות שפע ופריון, יופי וחוכמה. בשל יפי הפרי וערכיו הסמליים, נפוץ השימוש בצורתו לעיטור מבנים, מטבעות, לבוש ועוד, ומקומות רבים קרויים על שמו. בסעודת ליל ראש השנה, נהוג לאכול רימון ולאחל "ירבו זכויותינו כרימון".


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.