מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: אדווין האבל

מדליית זהב של החברה המלכותית לאסטרונומיה (1940), טלסקופ החלל האבל

הערות

נחשב לאחד מגדולי האסטרונומים בכל הדורות

אֵדוּוִין פָּאַווַל הַאבֶּלאנגלית: Edwin Powell Hubble;‏ 20 בנובמבר 1889 - 28 בספטמבר 1953) היה אסטרונום אמריקאי הידוע בעיקר בזכות שתי תגליות מדעיות מרכזיות. האבל היה הראשון שהוכיח כי הגלקסיות הן צבירי כוכבים ענקיים הנמצאים מחוץ לשביל החלב, שהוא בפני עצמו אך גלקסיה אחת מני רבות. כמו כן ניסח את "חוק האבל", העוסק בהתפשטות היקום, ומשמש, בין היתר, חלק מרכזי בתאוריית המפץ הגדול, שהיא התאוריה המקובלת כיום באשר להיווצרות היקום והתפתחותו.

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


אביב גפן

אביב גפן הוא זמר-יוצר, מוזיקאי, מלחין, פזמונאי ומפיק מוזיקלי ישראלי. גפן ידוע בתור הזמר שסחף את הנוער הישראלי בשנות ה-90, שאותו כינה "ילדי אור הירח", ומזוהה עם הזרם השמאלי בפוליטיקה הישראלית. שיריו של גפן עוסקים במחאה, בנושאי יום-יום כמו אהבה, שלום, מוות, דת, צבא ומנגד הוא נוגע בנושאים שנויים במחלוקת כמו התאבדות, סמים וסרבנות.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.