ויקיפדיה נכתבת ומתוחזקת על-ידי מתנדבים: כל הערכים והתמונות, כל ההגהות והבדיקות, הכל נעשה על טהרת ההתנדבות. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! גם אם אין לך ענין בכתיבת ערכים מן היסוד, יש שלל דרכים לסייע בויקיפדיה, כגון הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.

עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.

ערכים מומלצים הם ערכים שעומדים בקריטריוני האיכות הנוכחיים של ויקיפדיה. מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה:


ערך מומלץ: קרב ביר חכים

26 במאי - 11 ביוני 1942

מקום:

ביר חכים, המדבר הלובי

תוצאה:

הצלחה של צבא צרפת החופשית לעכב את כוחותיו של רומל ולאפשר התארגנות הארמייה השמינית של הצבא הבריטי להגנה מול מתקפתו של רומל

הצדדים הלוחמים
Flag of Free France 1940-1944.svg צבא צרפת החופשית Flag of the NSDAP (1920–1945).svg צבא גרמניה הנאצית
Flag of Italy (1861-1946).svg צבא איטליה הפאשיסטית
מפקדים
Flag of Free France 1940-1944.svgמארי-פייר קניג Flag of the NSDAP (1920–1945).svg ארווין רומל
כוחות
5,500 חיילים. 45,000 חיילים.
אבידות
1,109 הרוגים, פצועים ונעדרים. כ-3,500 הרוגים, פצועים ונעדרים.

קרב ביר חכים התרחש במדבר לוב במהלך המערכה במדבר המערבי במלחמת העולם השנייה בין 26 במאי 1942 ל-11 ביוני 1942. במהלך הקרב, שהיה חלק מקרב גזאלה, הגנו לוחמי צבא צרפת החופשית בפיקודו של הגנרל פייר קניג על מתחם מבוצר ובמרכזו מצודה מדברית בשם "ביר חכים", במשך 16 ימים, אל מול התקפות כבדות וכיתור של כוחות גרמנים ואיטלקים עדיפים בפיקודו של ארווין רומל. לאחר מכן פרצו הכוחות הצרפתיים את המצור הגרמני, והצליחו להגיע, כיחידה צבאית מאורגנת, לשטח המוחזק בידי בעלות הברית. עמידת הגבורה של מתחם ביר חכים ריתקה אמנם חלק ניכר מכוחותיו של רומל וגרמה להם אבידות כבדות, אך לא הייתה לה השפעה משמעותית על התפתחות קרב גזאלה, ועל תוצאתו הסופית.

היה זה המפגש הראשון בין כוחות גרמניים וצרפתיים סדירים, לאחר המערכה על צרפת אשר הסתיימה בתבוסה צרפתית. במערכה זו הוכיחו אנשיו של הגנרל קניג יכולת עמידה וכוח רצון. ערכו המוראלי והתעמולתי של הקרב היה גדול מחשיבותו הצבאית. בזכרונותיו, כתב שארל דה גול: "לגבי העולם כולו, מבשרים תותחי ביר חכים, את ראשית התנערותה של צרפת"‏‏[1].

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


שעיר לעזאזל ששולח למדבר ביום הכיפורים בתקופת בית המקדש, ציור מאת ויליאם הולמן האנט (1854).

שעיר לעזאזל ששולח למדבר ביום הכיפורים בתקופת בית המקדש, ציור מאת ויליאם הולמן האנט (1854).