מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: חוסה ראול קפבלנקה

בערך זה נעשה שימוש
ברישום מסעי שחמט.
להסבר על רישומים
אלה, ראו כאן.

חוסה ראול קפבלנקהספרדית: José Raúl Capablanca y Graupera;‏ 19 בנובמבר 1888 - 8 במרץ 1942) היה גדול שחמטאי קובה, רב-אמן ואלוף העולם השלישי בשחמט (19211927). קפבלנקה היה ידוע במיוחד בזריזות משחקו, מיעוט טעויותיו וסגנון משחקו. נחשב לאחד מגדולי השחמטאים בכל הזמנים. קפבלנקה היה גם דיפלומט וסופר שחמט מוערך.

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת



גרייס הופר בעמדת ההפעלה של המחשב UNIVAC I ב-1960.

גרייס הופר (9 בדצמבר 1906 - 1 בינואר 1992) הייתה מדענית מחשב אמריקנית, ואדמירל משנה בצי האמריקני. הייתה מחלוצי המחשוב, המתכנתת הראשונה על המחשב הרווארד סימן 1 ומפתחת המהדר הראשון לשפת תכנות. טביעת המונח "לדבג" במשמעות של "לנפות משגיאות" (תוכניות מחשב) מיוחסת להופר, אף על פי שהמונח היה בשימוש קודם בתעשיות אחרות. בתמונה, הופר בעמדת ההפעלה של המחשב UNIVAC I ב-1960.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.