מתנדבי ויקיפדיה מתכבדים להגיש לך ערך מומלץ, תמונה מומלצת, ומקבץ אירועים מן הלוח הלועזי והעברי שאירעו בתאריך זה. אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו! ולסייע בויקיפדיה על-ידי כתיבה, הגהה, מיון לקטגוריות, שיוך תמונות לערכים, יצירת איורים, ועוד.


ערך מומלץ: חמאה

חמאה היא מוצר חלב המופק בתהליך חיבוץ של שמנת או חלב. החמאה משמשת בין השאר למריחה, טיגון, אפייה ותיבול ונחשבת למצרך מזון בסיסי ברחבי העולם. החמאה עתירה בשומן רווי ונמנית בין המזונות התורמים לעלייה ברמות הליפופרוטאינים מסכני הבריאות בדם.[1]

נגזרות של המונח "חמאה" נפוצות בשמם של מגוון ממרחים עתירי שומן מן הטבע, כגון: חמאת בוטנים, חמאת שקדים, חמאת קקאו ועוד. גם שמה של החומצה הבוטירית המופיעה בחמאה שהחמיצה, נגזר מן השם היווני לחמאה.

סכין חמאה מיועד למריחה של החמאה על לחם.

ציטוט יומי

Krakowiaczek jeden
miał koników siedem.
Pojechał na wojnę,
Został mu się jeden.

איש מקרקוב היה
ולו סוסים שבעה
למלחמה דהר
וסוס אחד נשאר.
מתוך "Krakowiaczek jeden" (איש מקרקוב), שיר ילדים פולני

היום בהיסטוריה

אירועים בלוח העברי

תמונה מומלצת


במרכז התצלום אישה מבוגרת. צבע שערה סגול (ניתן לראות שהשיער צכוע - שורשיו לבנים). בשערה "שביל באמצע". היא לובשת משקפיים גדולות. היא לבושה מעיל פליז צהוב, וצעיף חום עם פסים אדומים ירוקים. היא מביטה לפינה השמאלית התחתונה של התמונה. בשתי ידיה, בצמוד לחזה שלה, היא אוחזת תרנגול לבן, לו קרבולת אדומה בוהקת. פני התרנגול פונות לימין התמונה; עיניו לכיוון הצופה.

אישה בת 95 מהוואנה, קובה, מחזיקה בתרנגול המחמד שלה. הסיבות לגידול תרנגולות כחיית מחמד יכולות להיות פרגמטיות כגון אספקת ביצים שוטפת, חינוך לאהבת בעלי חיים, דישון הקרקע וכיוצא באלה; או לא תועלתניות, כגון גידול תרנגולות לשם הנוי בלבד.


עמותת ויקימדיה ישראל היא עמותה (מס' עמותה 580476430) הפועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים ובאמצעות ייזום פרויקטים להקלת הגישה למאגרי ידע.